Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1
TVV 2014, 7(1):218-221
OBJEKTOVĚ ORIENTOVANÉ PROGRAMOVÁNÍ ROBOTICKÉ KOULE ORBOTIX SPHERO
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
Článek se zabývá problematikou objektově orientovaného programování v aplikacích MacroLab a orbBasic robotické koule Orbotix Sphero. Pozornost zaměřujeme zejména na možnosti vizuální a pohybové demonstrace základních algoritmů, pohybu, prostorové orientace, cyklů a Timeru. V závěru příspěvku se polemizujeme nad využitím ve výuce algoritmizace a programování v rámci vyššího sekundárního vzdělávání.
Klíčová slova: objektově orientované programování, Orbotix Sphero, MacroLab, orbBasic.
Zveřejněno: 1. červenec 2014 Zobrazit citaci
Reference
- STAMAKAKIS, W. Microsoft Visual Basic Design Patterns. 1st edition. Washington: Redmont. 262 p. ISBN 978-1572319578.
- GRUNDGEIGER, D. CDO & MAPI Programming with Visual Basic. 1st edition. USA: O'Reilly, 2000. 384 p. ISBN 1-56592-665-X.
- KLEMENT, M. Základy programování v jazyce Visual Basic. 1. vyd. Olomouc: VUP, 2002. 336 s. ISBN 80-244-0472-9.
- KLEMENT, M. Základy programování v jazyce Visual Basic 1: Úvod do MS Visual Basic 6.0 (studijní opora pro kombinované studium). 1. vyd. Olomouc: VUP, 2008. [CD-ROM]. ISBN 978-80-244-2177-3.
- KLEMENT, M. Základy programování v jazyce Visual Basic 2: Začátky programování v MS Visual Basic 6.0 (studijní opora pro kombinované studium). 1. vyd. Olomouc: VUP, 2008. [CD-ROM]. ISBN 978-80-244-2178-0.
- KLEMENT, M. Základy programování v jazyce Visual Basic 3: Pokročilejší programování v MS Visual Basic 6.0 (studijní opora pro kombinované studium). 1. vyd. Olomouc: VUP, 2008. [CD-ROM]. ISBN 978-80-244-2179-7.
- HAVELKA, M. Uplatnění konstruktivistických přístupů v přípravě učitelů technické a informační výchovy ve výuce oborové didaktiky. In CHRÁSKA, M. KLEMENT, M. SERAFÍN, Č. HAVELKA, M. Trendy ve vzdělávání 2011. Olomouc: agentura gevak s.r.o., 2011, s. 61-65. ISBN 978-80-86768-34-2.
- SCHELTEN A. Konstruktivistische Lernauffassung und Hochschullehre [online], [cit. 201003-02]. Dostupné na URL: <http://www.paed.ws.tum.de/>.
- DOSTÁL, J. Multimediální, hypertextové a hypermediální učební pomůcky - trend soudobého vzdělávání. Journal of Technology and Information Education. 2009, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 2, s. 18 - 23. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line).
Přejít k původnímu zdroji...
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.