Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1

TVV 2014, 7(1):218-221

OBJEKTOVĚ ORIENTOVANÉ PROGRAMOVÁNÍ ROBOTICKÉ KOULE ORBOTIX SPHERO

LAVRINČÍK Jan
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Článek se zabývá problematikou objektově orientovaného programování v aplikacích MacroLab a orbBasic robotické koule Orbotix Sphero. Pozornost zaměřujeme zejména na možnosti vizuální a pohybové demonstrace základních algoritmů, pohybu, prostorové orientace, cyklů a Timeru. V závěru příspěvku se polemizujeme nad využitím ve výuce algoritmizace a programování v rámci vyššího sekundárního vzdělávání.

Klíčová slova: objektově orientované programování, Orbotix Sphero, MacroLab, orbBasic.

Zveřejněno: 1. červenec 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
LAVRINČÍK, J. (2014). OBJEKTOVĚ ORIENTOVANÉ PROGRAMOVÁNÍ ROBOTICKÉ KOULE ORBOTIX SPHERO. Trends in education7(1), 218-221
Stáhnout citaci

Reference

  1. STAMAKAKIS, W. Microsoft Visual Basic Design Patterns. 1st edition. Washington: Redmont. 262 p. ISBN 978-1572319578.
  2. GRUNDGEIGER, D. CDO & MAPI Programming with Visual Basic. 1st edition. USA: O'Reilly, 2000. 384 p. ISBN 1-56592-665-X.
  3. KLEMENT, M. Základy programování v jazyce Visual Basic. 1. vyd. Olomouc: VUP, 2002. 336 s. ISBN 80-244-0472-9.
  4. KLEMENT, M. Základy programování v jazyce Visual Basic 1: Úvod do MS Visual Basic 6.0 (studijní opora pro kombinované studium). 1. vyd. Olomouc: VUP, 2008. [CD-ROM]. ISBN 978-80-244-2177-3.
  5. KLEMENT, M. Základy programování v jazyce Visual Basic 2: Začátky programování v MS Visual Basic 6.0 (studijní opora pro kombinované studium). 1. vyd. Olomouc: VUP, 2008. [CD-ROM]. ISBN 978-80-244-2178-0.
  6. KLEMENT, M. Základy programování v jazyce Visual Basic 3: Pokročilejší programování v MS Visual Basic 6.0 (studijní opora pro kombinované studium). 1. vyd. Olomouc: VUP, 2008. [CD-ROM]. ISBN 978-80-244-2179-7.
  7. HAVELKA, M. Uplatnění konstruktivistických přístupů v přípravě učitelů technické a informační výchovy ve výuce oborové didaktiky. In CHRÁSKA, M. KLEMENT, M. SERAFÍN, Č. HAVELKA, M. Trendy ve vzdělávání 2011. Olomouc: agentura gevak s.r.o., 2011, s. 61-65. ISBN 978-80-86768-34-2.
  8. SCHELTEN A. Konstruktivistische Lernauffassung und Hochschullehre [online], [cit. 201003-02]. Dostupné na URL: <http://www.paed.ws.tum.de/>.
  9. DOSTÁL, J. Multimediální, hypertextové a hypermediální učební pomůcky - trend soudobého vzdělávání. Journal of Technology and Information Education. 2009, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 2, s. 18 - 23. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line). Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.