Trendy ve vzdělávání, 2023 (roč. 16), číslo 2
Edukační technologie a inovace technického vzdělávání
LEARNED-CENTERED EDUCATION USING THE FLIPPED CLASSROOM METHOD- GOOD PRACTICE AND EXPERIENCES
TÓTH-BAKOS Anita, MÉSZÁROS Tímea, MÉSZÁROS Attila, CSEHIOVÁ Agáta
TVV 2023, 16(2):13-23 | DOI: 10.5507/tvv.2024.002
The main theme of the study is the use of the flipped classroom method as a possible alternative to learner-centred teaching. The main goal of the flipped classroom method is to make class time as active as possible for the students. In doing so, they learn through their own experiences and active work. This makes the learning environment more learner-centred, which has a positive impact on learners' attitudes, motivation and quality of educational process. The paper summarizes good practice in the application of the method, and the experience and results are gathered. The pilot application has been implemented at the Faculty of Education of...
Informační a komunikační technologie ve vzdělávání
SPOLUPRÁCE UČITELŮ A DIDAKTIKŮ INFORMATIKY V PLZEŇSKÉM KRAJI
V RÁMCI ROZVOJE SPOLEČENSTVÍ OBOROVÝCH DIDAKTIK
Jan BAŤKO, Lenka BENEDIKTOVÁ, Filip FRANK
TVV 2023, 16(2):5-12 | DOI: 10.5507/tvv.2024.001
V příspěvku je představeno pilotní zapojení Katedry výpočetní a didaktické techniky Fakulty pedagogické na Západočeské univerzitě v Plzni do projektu Rozvoj oborových didaktik jako nástroj pro zlepšení výuky na školách v Plzeňském kraji. Představeny jsou cíle této iniciativy a způsob zapojení katedry do projektu v roce 2022. Popsána jsou data získaná dotazníkovým šetřením mezi učiteli informatiky zapojenými do projektu a závěry z realizované focus group. Výsledky posloužily jako východiska pro návrh cílené metodické podpory pro zapojené učitele z gymnázií a středních odborných škol. Na závěr jsou představeny vzorové aktivity, které byly sestaveny...