• Články před tiskem
  • Archiv
  • Hledání
  • Přihlásit
  • Registrace
  • Trendy ve vzdělávání

    O časopise Aktuální číslo Přijato do tisku
  • roč.17 (2024): 1číslo 1 2číslo 2
  • roč.16 (2023): 1číslo 1 2číslo 2
  • roč.15 (2022): 1číslo 1 2číslo 2
  • roč.14 (2021): 1číslo 1 2číslo 2
  • roč.13 (2020): 1číslo 1 2číslo 2
  • roč.12 (2019): 1číslo 1 2číslo 2
  • roč.11 (2018): 1číslo 1 2číslo 2
  • roč.10 (2017): 1číslo 1
  • roč.9 (2016): 1číslo 1
  • roč.8 (2015): 1číslo 1
  • ...celý obsah

  • Fulltextové hledání Vložit rukopis Redakční rada Pro autory Etika vydavatelství Kontakt

    Trendy ve vzdělávání, 2024 (roč. 17), číslo 2

    Informační a komunikační technologie ve vzdělávání

    GENDER-BASED ATTITUDES OF TEACHER TRAINING STUDENTS TOWARDS CYBER THREATS

    Martin Knytl

    TVV 2024, 17(2):5-21 | DOI: 10.5507/tvv.2024.008

    This paper focuses on teacher training students' gender-based attitudes towards selected cyber threats. First, the context of cyber threat and its role in contemporary education is provided. This is followed by the sub-results of a research survey focused on the attitudes and experiences of teacher training students towards selected forms of cyber threats. Among the forms of cyber threats, risk phenomena such as cyber-bullying, cyber grooming, sexting, cyberstalking and hate speech were selected. The results show slight gender differences among teacher training student attitudes towards the selected cyber threats. However, females highlight a slightly...


    Sdílet...
    © 2025 Palacký University, Faculty of Education
    Trends in Education: Information Technologies and Technical Education

    Powered by review management and editorial system Actavia.