Trends in education, 2014 (vol. 7), issue 1
TVV 2014, 7(1):306-309
SELECTED ASPECTS OF HIGHSCHOLL EDUCATION EVALUATION
- 1 Katedra německého jazyka, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
- 2 Katedra antropologie a zdravovědy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
The evaluation and mainly its appropriately set parameters are an important part of appraising the quality of university teaching. The contribution deals with its important aspects, analyses selected evaluative questionnaire used to the evaluation of university teaching abroad, and theoretically analyses selected items from the point of view of their selection.
Keywords: university teaching, evaluation, educator, student, questionnaire.
Published: July 1, 2014 Show citation
References
- DÖMISCHOVÁ, I. Klima vysokoškolské výuky z pohledu studenta. In Helena Grecmanová, Miroslav Dopita et al. Determinanty organizačního klimatu vysokých škol a fakult. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, s. 143-158. ISBN 978-80-244-3808-5.
- DOTAZNÍK. Douglas College. Načteno 2. února 2014. Dostupné z: www.douglas.bc.ca/__shared/assets/stud_appIIF_sep14_200647243.doc
- KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
- MAREŠ, J., DOŠLÁ, Š. Studentské posuzování kvality výuky na celouniverzitní úrovni. Brno: MSD, 2008.
- MŠMT ČR. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Bílá kniha. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání - nakladatelství Tauris, 2001.
- RINDERMANN, H. Lehrevaluation an Hochschulen: Schlussfolgerungen aus Forschung und Anwendung für Hochschulunterricht und seine Evaluation. Zeitschrift für Evaluation. 2, 2003. s. 233-256. Načteno 11. března 2014. Dostupné z: http://www.zfev.de/fruehereAusgabe/ausgabe2003-2/artikel/ZfEv2-2003_5-Rindermann.pdf.
- SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole - východiska a nové metody pro praxi. Praha: Protál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
- ŠŤÁVA, J., ŠVEC, V. Náměty ke studentskému hodnocení vysokoškolské výuky. Brno: Paido, 2002.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.