Trends in education, 2014 (vol. 7), issue 1

TVV 2014, 7(1):328-331

USEFULNESS OF ELECTRONIC TESTING IN MATHEMATICS

CHLÁDEK Petr, SMETANOVÁ Dana
Katedra přírodních věd, Vysoká škola technická a ekonomická, Okružní 10, 370 01 České Budějovice, ČR

The paper deals with electronic multiple choice tests. The advantages and disadvantages of these tests are discussed with respect to the mathematical science. Mathematics has some specifics which are presented and which must be take into consideration during the testing of students.

Keywords: mathematics, multiple choice tests, probability of success.

Published: July 1, 2014  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
CHLÁDEK, P., & SMETANOVÁ, D. (2014). USEFULNESS OF ELECTRONIC TESTING IN MATHEMATICS. Trends in education7(1), 328-331
Download citation

References

  1. DOBBS, S., MILLER, J., Statistics 1. Adv. Level Mathematics. Cambridge University Press, 2002.
  2. HÁTLE, J., LIKEŠ, J., Základy počtu pravděpodobnosti a matematické statistiky: vysokošk. učebnice. 1. vyd. Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury. 1972. 463 s. Řada ekonomické literatury
  3. CHLÁDEK, P., NÝDL, V., ŠULISTA, M., Struktura zápočtových testů z matematiky a jejich vyhodnocování. In L. Hračková ed. Sborník aktuální otázky výuky matematiky na ekonomických oborech. Brno: Masarykova univerzita, 2011. s. 34-37, 4 s. ISBN 978-80-2105669-5
  4. MRKVIČKA, T., PETRÁŠKOVÁ, V.: Úvod do teorie pravděpodobnosti. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2008, 166 s. ISBN 978-80-7394-115-4.
  5. SCHINDLER, R. a kol., Rukověť autora testových úloh. Vyd. 1. Praha, Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání, 2006, 86 s. ISBN 80-239-7111-5
  6. SMETANOVÁ, D., CHLÁDEK, P., Jak konstruovat "multiple choice" úlohy z matematiky,Trends in Education: Information Technologies and Technical Education, Olomouc: Palackého univerzita, 2014, 3 s. ISSN 1805-8949

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.