Trends in education, 2015 (vol. 8), issue 1

TVV 2015, 8(1):168-176 | DOI: 10.5507/tvv.2015.009

OPPORTUNITIES FOR STRATEGIC IMPLEMENTATION BETWEEN NURSERY AND PRIMARY SCHOOLS

JANU Miroslav1, PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ Dominika2
1 Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, Olomouc, 771 40
2 Katedra primární a preprimární pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, Olomouc, 771 40

The article follows up on the outputs of the research probe presented in the article Positives and negatives of partnership strategies in nursery and primary schools. The obtained data form theoretical bases for the application outlines of potential advantages resulting from the connection of nursery and primary school as one institution.

Keywords: pre-primary education, primary education, educational activities, compulsory education, curriculum.

Published: July 1, 2015  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Miroslav, J., & PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ, D. (2015). OPPORTUNITIES FOR STRATEGIC IMPLEMENTATION BETWEEN NURSERY AND PRIMARY SCHOOLS. Trends in education8(1), 168-176. doi: 10.5507/tvv.2015.009
Download citation

References

  1. Provázková Stolinská, Dominika a Miroslav Janu. Klady a zápory strategie partnerství mateřských a základních škol. Trendy ve vzdělávání. Olomouc, PdF UP, 2015. (v tisku)
  2. Provázková Stolinská, Dominika a Miroslav Janu. Využitelnost specifických materiálně didaktických prostředků ve výchovně vzdělávacím procesu. Olomouc: PdF UP, 2014.
  3. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VÚP, 2004. ISBN 80-8700000-5. Dostupné z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP_PV-2004.pdf.
  4. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2013. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-programpro-zakladni-vzdelavani.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.