Trends in education, 2015 (vol. 8), issue 1
TVV 2015, 8(1):27-30
A RESEARCH ON STUDENTS' ATTITUDE TOWARDS MATHEMATICS
- Katedra přírodních věd, Vysoká škola technická a ekonomická, Okružní 10, 370 01 České Budějovice, ČR,
The paper describes the results of research among students of chemistry at Palacky University in Olomouc, whose attitude to mathematics was investigated by a questionnaire. We focused on connections between responses using statistical test of independence.
Keywords: mathematics, questionnaire research, statistics independence test.
Published: July 1, 2015 Show citation
References
- COHEN, J. Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences, L. Erlbaum Associates, New Jersey 1988, ISBN 978-0805802832
- GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu, 2. rozš. české vydání Brno: Paido, 2010, 261 s., ISBN 978-80-7315-185-0
- CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu, Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s., Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4
- MARKECHOVÁ, D. - TIRPÁKOVÁ, A. - STEHLÍKOVÁ, B. Základy štatistiky pre pedagógov, Fakulta prírodných vied UKF, Nitra, 2011, pp. 361, ISBN 978-80-8094-899-3
- SJÖBERG, S. Science and Technology in Education - Current Challenges and Possible Solutions, Invited contribution to Meeting of European Ministers of Education and Research, Uppsala 1-3 march 2001, (on-line) Dostupné z: http://www.iuma.ulpgc.es/~nunez/sjobergreportsciencetech.pdf
- SMETANOVÁ, D., VYSOKÁ, J. Hodnocení studentů - využití fyzikálních poznatků. Media4u Magazine, 2014, roč. 11, č. 2, Ing. J. Chromý, Ph.D. ed., s. 45-47, ISSN 1214-9187
- VYSOKÁ, J., SMETANOVÁ, D. Vztah studentů k přírodním vědám - matematice a fyzice, In: Sapere Aude 2014 - sborník příspěvků. Hradec Králové, Magnanimitas, s. 97-104, ISBN 97880-87952-03-0
- WELLS, B. H., SANCHEZ, H. A., ATTRIDGE, J.M. Modeling Student Interest in Science, Technology, Engineering and Mathematics, 2007 IEEE Meeting the Growing Demand for Engineers and Their Educators 2010-2020 International Summit, Munich, Germany, 9-11 Nov. 2007. ISBN 978-1-4244-1916-6
Go to original source...
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.