Trends in education, 2015 (vol. 8), issue 1

TVV 2015, 8(1):225-232

ATTITUDE OF UNIVERSITY STUDENTS TO CHEMISTRY KNOWLEDGE

KLEPANCOVÁ Michaela, SMETANOVÁ Dana
Katedra přírodních věd, Vysoká škola technická a ekonomická, Okružní 10, 370 01 České Budějovice, ČR,

The paper describes the results of research among students at Palacký University in Olomouc, whose relationship to chemistry was investigated by questionnaire. During the research activity, two different groups of respondents were examined and compared. First group of respondents included the students of chemistry and the second one included students that does not have chemistry as a main focus during their study at university. The research was mainly focused on whether students use gained chemistry knowledge in their everyday life.

Keywords: chemistry, questionnaire research, utilization of knowledge.

Published: July 1, 2015  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KLEPANCOVÁ, M., & SMETANOVÁ, D. (2015). ATTITUDE OF UNIVERSITY STUDENTS TO CHEMISTRY KNOWLEDGE. Trends in education8(1), 225-232
Download citation

References

  1. GAVORA, P., Úvod do pedagogického výzkumu, 2. rozš. české vydání Brno: Paido, 2010, 261 s., ISBN 978-80-7315-185-0
  2. GEDROVICS, J. et al. Trendy v zájmech a postojích patnáctiletých žáků k přírodním vědám. Acta Facultatis Pedagogicae Universitatis Tyrnaviensis, 2008, Série B, 12, s. 13-17. ISBN 978-80-8082-218-7
  3. HÖFER, G., SVOBODA, E. Některé výsledky celostátního výzkumu Vztah žáků ZŠ a SŠ k výuce obecně a zvláště k výuce fyziky. In Rauner, K (ed.): Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 2, Rámcové vzdělávací programy. Sborník z konference. Plzeň, Západočeská univerzita, 2005, s. 52-70. ISBN 80-7043-418-X.
  4. CHRÁSKA, M., Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu, Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s., Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4
  5. KOBALLA, T. R., GLYNN, S. M. Attitudinal and motivational construct in science learning. In Abell, S. K. - Lederman, N. G. (ed.) Handbook of Research on Science Education. Mahwah. Lawrence Erlbaum Associates, 2007, ISBN 0805847138
  6. KUBIATKO, M., ŠVANDOVÁ, K., ŠIBOR., J., ŠKODA, J. Vnímání chemie žáky druhého stupně základních škol. Pedagogická orientace. 2012, roč. 22, č. 1, ISSN 1805-9511 Dostupné z: http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2012/pedor12_1_vnimani_kubiatkoetal.pdf Go to original source...
  7. SMETANOVÁ, D., VYSOKÁ, J. Hodnocení studentů - využití fyzikálních poznatků. Media4u Magazine, 2014, roč. 11, č. 2, Ing. J. Chromý, Ph.D. ed., s. 45-47, ISSN 1214-9187
  8. VYSOKÁ, J., SMETANOVÁ, D. Vztah studentů k přírodním vědám - matematice a fyzice, In: Sapere Aude 2014 - sborník příspěvků. Hradec Králové, Magnanimitas, s. 97-104, ISBN 97880-87952-03-0
  9. VESELSKÝ, M., HRUBIŠKOVÁ, H. Zájem žáků o učební předmět chemie. Pedagogická orientace. 2009, roč. 19, č. 3, ISSN 1805-9511 Dostupné z: http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2009/pedor09_3_zajemzakuoucebnipredmetchemie_veselskyhrubiskova.pdf
  10. WOLF. S., FRASER, B. J. Learning Environment Attitudes and Achivement among MiddleSchool Science Students Using Inquiry-based Laboratory Activities. Research in Science Education. 2008, roč. 38, č. 3, ISSN 1573-1898 Go to original source...

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.