Trends in education, 2015 (vol. 8), issue 1

TVV 2015, 8(1):325-334

EXPERIENCE IN ELECTRONIC TESTING IN MATHEMATICS AT MENDEL UNIVERSITY IN BRNO

ŘÍHOVÁ Dana, VISKOTOVÁ Lenka
Ústav statistiky a operačního výzkumu, Provozně ekonomická fakulta Mendelovy univerzity v Brně, Zemědělská 1, 613 00 Brno, ČR

The paper deals with the electronic tests in mathematics at Mendel University in basic courses. The reasons for electronic testing are presented. Types of tests and their implementation in the university information system as well as their use are described. Further, the advantages and disadvantages of such tests are summarized and a number of recommendations for their long term use are given. Also the results of the electronic and written form of exams in mathematics are compared. Finally, the student evaluation of electronic testing of mathematical knowledge and the opinions of the teachers are cited.

Keywords: electronic testing, multiple choice tests, mathematics.

Published: July 1, 2015  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ŘÍHOVÁ, D., & VISKOTOVÁ, L. (2015). EXPERIENCE IN ELECTRONIC TESTING IN MATHEMATICS AT MENDEL UNIVERSITY IN BRNO. Trends in education8(1), 325-334
Download citation

References

  1. CHLÁDEK, P., SMETANOVÁ, D. Elektronické testování z matematiky. Media4u Magazine. 2014, roč. 11, č. 2, s. 42-44. ISSN 1214-9187. Dostupné z: http://www.media4u.cz/mm022014.pdf
  2. CHLÁDEK, P., SMETANOVÁ, D. Zhodnocení přínosu elektronického testování studentů v matematice. Trendy ve vzdělávání. 2014, roč. 7, č. 1, s. 328-331. ISSN 1805-8949. Dostupné z: http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/tvv14/tvv_2014_proceedings.pdf
  3. RÁDL, P. Výuka matematiky na Provozně ekonomické fakultě Mendelovy university v Brně. Aktuální otázky výuky matematiky na ekonomických oborech. Brno: Masarykova univerzita v Brně. 2011, s. 19-23. ISBN 987-80-210-5669-5.
  4. ŘÍHOVÁ, D., NAVRÁTIL, M. Tvorba a generování testů v eLearningovém portále pro základní kurzy matematiky. In 7. konference o matematice a fyzice na vyskokých školách technických (sborník příspěvků). Brno: Univerzita obrany. 2011, s. 353-362. ISBN 978-807231-816-2.
  5. SMETANOVÁ, D., CHLÁDEK, P. Jak konstruovat "multiple choice" úlohy z matematiky. Trendy ve vzdělávání. 2014, roč. 7, č. 1, s. 402-404. ISSN 1805-8949. Dostupné z: http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/tvv14/tvv_2014_proceedings.pdf
  6. ŠEDÁ, J., TYLLICH, M. eLearning - testování a zkoušení [online]. UIS Mendelu Brno. Dostupné z: http://is.mendelu.cz/dok_server/slozka.pl?download=16773;id=14211
  7. ŠEDÁ, J., TYLLICH, M. Učitel [online]. UIS Mendelu Brno. Dostupné z: https://is.mendelu.cz/dok_server/slozka.pl?download=3620;id=14211

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.