Trends in education, 2016 (vol. 9), issue 1
TVV 2016, 9(1):90-96 | DOI: 10.5507/tvv.2016.012
CONSTRUCTION SETS IN PRACTICAL ACTIVITIES AND IN PHYSICS AT PRIMARY SCHOOL
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta MU, Poříčí 31, 603 00 Brno, ČR
This contribution is focused to the construction sets used in practical activities and physics. The aim is to evaluate the usefulness of these construction sets in teaching at primary schools. Devise procedures, how these sets could be used. The contribution includes research investigation focused on what construction sets are preferred.
Keywords: Construction sets, practical activities, physics, primary schools
Published: July 1, 2016 Show citation
References
- BÁRTA, D. Konstrukční stavebnice ve fyzice: bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra technické a informační výchovy. 67 stran. Vedoucí bakalářské práce Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D., 2014.
- FRIEDMANN, Z., PECINA P. Didaktika odborných předmětů technického charakteru. Učební text. BRNO: MU, 2013. 88 s. ISBN 978-80-210-6300-6.
- FRIEDMANN, Z. Didaktika technické výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, 92 s. ISBN 80-210-2641-3.
- HAVELKA, M., SERAFÍN, Č. Konstrukční a elektrotechnická stavebnice ve výuce obecně technického předmětu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003, 170 s. ISBN 80-2440692-6.
- HODIS, Z., HRBÁČEK, J., VYBÍRAL, P., DOSEDLA, M. Konstrukční stavebnice v technickém vzdělávání. In Miroslav Chráska, Milan Klement, Čestmír Serafín, Martin Havelka. Trendy ve vzdělávání informační technologie a technické vzdělávání "TVV 2013" mezinárodní vědecko-odborná konference. Olomouc: agentura gevak s.r.o., 2013. s. 80-83, 4 s. ISBN 97880-86768-52-6.
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání platný od 1.9. 2013. [online]. Praha: MŠMT, 2013. 146 s. [cit. 2016-04-27]. Dostupné z WWW:< http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-programpro-zakladni-vzdelavani>.
- VEČEŘOVÁ, L. Využití konstrukčních stavebnic na základních školách: diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra technické a informační výchovy. 84 stran. Vedoucí diplomové práce Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D., 2016.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.