Trends in education, 2016 (vol. 9), issue 1
TVV 2016, 9(1):148-156 | DOI: 10.5507/tvv.2016.020
EFFECTIVENESS OF MANAGEMENT AT THE UNIVERSITY IN CHINA
- Katedra Managementu, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Okružní 10, 370 01 České Budějovice
This paper presents partial results of a survey aimed at identifying the views of teachers on the quality of teaching. The aim was to determine the attitude and opinion of teachers on motivational techniques, teaching methods, competence of teachers and the use of innovative elements in the learning process. The study was conducted on NCUT in Beijing, China.
Keywords: efficiency, management, teacher competence, teaching methods and means, motivational techniques, innovative means, educational process
Published: July 1, 2016 Show citation
References
- DREYFUS H., L. a S., E. DREYFUS. 1986. Mind Over Machine. New York: The Free Press. ISBN 0-7432-0551-0
- SPILKOVÁ, V. 1997. Proměny primární školy a vzdělávání učitelů v historicko-srovnávací perspektivě. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlov. ISBN 80-860-3941-2
- VAŠUTOVÁ, J. 2001. Kvalifikační předpoklady pro nové role učitelů: Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. 1. Díl. Sborník z celostátní konference. Praha: UK. ISBN 80-7290-059-5.
- PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. 2008. Pedagogický slovník. Praha, Portál. IBSN 987-80-7367-416-8.
- PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. 2009. Pedagogický slovník. Praha, Portál. IBSN 987-80-7367-647-6.
- VALIŠOVÁ, A. 2008. Metody vyučování a jejich modernizace. In. Pedagogika pro učitele. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1734-0
- VORLÍČEK, CH. 1984. Úvod do teorie výchovy. 1. vyd. Praha: SPN
- MAŇÁK, J. a ŠVEC, V. 2003. Výukové metody. 1. vyd. Brno: Paido. ISBN 80-7315- 039-5.
- ČÁP, J., a MAREŠ, J. 2001. Psychologie pro učitele. Praha: Portál
- FONTANA, D. 2003. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.
- PAVELKOVÁ, I., HRABAL, K., HRABAL, V. 2010. Mezinárodní srovnání motivačních zdrojů učební činnost žáků. Pedagogika, roč. 60, č. 3-4, s. 292-302.
- SLAVÍK, M. a kol. 2012. Vysokoškolská pedagogika. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80247-4054-6.
- HELLER, R. 2001. Effectual motivation. Banská Bystrica: Vydavateľstvo Slovart, spol. s.r.o. v spolupráci s týždenníkom TREND. ISBN 80-7145-556-3
- BAJTOŠ, J. a R. OROSOVÁ. 2011. Mikrovyučovanie v pregraduálnej príprave učiteĺov. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. ISBN 978-80-7097-914-3
- BAJTOŠ, J. 2007. Kapitoly zo všeobecnej didaktiky. Košice: Equilibria. ISBN 978-80-89284-055
- TUREK, I., 2008. Didaktika. Bratislava: Iura Edition. ISBN 978-80-8078-198-9
- ALBERT, A., 2001. Manažérstvo kvality v škole. Dunajská Streda: Lilium Aurum. ISBN 808062-098-9
- KALHOUS, Z., O. OBST a kol. 2002. Školní didaktika. Praha: Portál. ISBN 80-7178-253X
- SCHOONOVER ASSOCIATES. 2001. Comptetncy Q&A. [online]. Dostupné online: http://schoonover.com/resource_Center/Q-A.htm
- SKALKOVÁ, J. 1971. Aktivita žáků ve výuce. Praha: SPN
- ZORMANOVÁ, L., 2012. Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada Publishing. ISBN 97880-247-4100-0
- PECINA, P., ZORMANOVÁ, L. 2009. Metody a formy aktivní práce žáků v teorii a praxi. 1. vyd.Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-4834-8.
- MAŇÁK, J. 2001. Stručný nástin metodiky tvořivé práce ve škole. Brno: Paido. ISBN 80-7315002-6.
- SPILKOVÁ,V. a kol. 2005. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál. ISBN 80-7178942-9.
- KASÁČOVÁ, B. a B. KOSOVÁ. 2006. Kompetencie a sposobilosti učiteľa - európské trendy a slovenský prístup. In: Kol: Profesijný rozvoj učiteľa. Prešov: MPC. ISBN 80-8045-413-0.
- KROPÁČ, J., et al. 2004. Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0848-1
- PETROVÁ, J. 2009. Připravenost studentů k výuce historického učiva na primární škole. In Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky. Olomouc: Votobia. ISBN 97880-7220-315-4
- LINHARTOVÁ, D. 2004. Psychologie pro učitele. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně. ISBN 80-7157-476-7
- MUŽÍK, J. 1998. Andragogická didaktika. 1. vyd. Praha: CODEX Bohemia.
- PRŮCHA, J. 2000. Přehled pedagogiky. Úvod do studia oboru. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80 7178-399-4.
- VŠETULOVÁ, M. a kol. 2007. Příručka pro tutora. 1. vyd. Olomouc: CDV UP. ISBN 978-80244-1641-0.
- KLEMENT, M., J. DOSTÁL a J. KLEMENT. 2011. Metody realizace a hodnocení interaktivní výuky. Olomouc: Velfel Ladislav. ISBN 978 - 8 0 - 87557 - 0 1 - 3
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.