Trends in education, 2016 (vol. 9), issue 1

TVV 2016, 9(1):217-220 | DOI: 10.5507/tvv.2016.030

INNOVATIVE CONCEPTS IN ELECTRICAL ENGINEERING EDUCATION

SERAFÍN Čestmír
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 789 01 Olomouc

This paper is a theoretical study in identifying paths to innovative processes in the electronics education. The paper discussed the latest trends in education including cooperative learning, inquirybased learning and constructivist approach. The paper outlines the changes in areas that set a barrier in the way of teaching in technical subjects, with an emphasis on electrical resting on the general perception that these subjects / courses are practical, useful and promising, but difficult and troublesome. This concept is needed by all participants in the educational process to overcome.

Keywords: Education; Electrical training; Innovation in teaching; Educational process; Subject didactics

Published: July 1, 2016  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SERAFÍN, Č. (2016). INNOVATIVE CONCEPTS IN ELECTRICAL ENGINEERING EDUCATION. Trends in education9(1), 217-220. doi: 10.5507/tvv.2016.030
Download citation

References

  1. RÝDL, Karel. Inovace školských systémů. Praha: ISV, 2003. Pedagogika (ISV). ISBN 80-8664217-8
  2. MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. 1. vyd. Brno: Paido, 2003, 219 s. ISBN 80731-5039-5
  3. PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-029-4
  4. LEITHWOOD, Kenneth, LOUIS, Karen Seashore (Eds.). Organizational learning in schools. Lisse: Swets&Zeitlinger, 1998. ISBN 90-265-1540-5
  5. BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5
  6. ZELINA, Miron a Viera PRUSÁKOVÁ. Nové trendy v pedagogike. Bratislava: ŠPÚ, 1996
  7. PIAGET, J. Construction of reality in the child. London : Routledge & Kegan Paul, 1954. Go to original source...
  8. VYGOTSKIJ, L.S. Myšlení a řeč. Praha: SPN, 1976
  9. BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání. Kladno: AISIS, 2003. ISBN 80-239- 0106-0
  10. NEZVALOVÁ, Danuše. Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání. Olomouc: UP, 2005. 97 s. ISBN 80-244-124-0
  11. DOSTÁL, Jiří a Mária KOŽUCHOVÁ. Badatelský přístup v technickém vzdělávání. Olomouc: UP, 2016. 212 s. ISBN 978-80-244-4913-5 Go to original source...
  12. KROPÁČ, Jiří a Jitka KROPÁČOVÁ. Didaktická transformace pro technické předměty. Olomouc: UP, 2006. 104 s. ISBN 80-244-1431-7
  13. KNECHT, Petr. Didaktická transformace aneb Od "didaktického zjednodušení" K "didaktické rekonstrukci" [cit. 2016-20-05]. Dostupné na: http://www.ped.muni.cz/weduresearch/publikace/0011.pdf

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.