Trends in education, 2018 (vol. 11), issue 2
TVV 2018, 11(2):48-56 | DOI: 10.5507/tvv.2018.013
THE INTEGRATION OF PUPPETS AND PUPPET THEATRE TO KINDERGARTEN
The research study focuses on the inclusion of puppet and puppet theater in the activities of children in kindergarten. It introduces not only the integration of puppet work into individual educational areas, but also the results of a unique questionnaire survey in kindergartens focused on the use and creation of puppets and puppet theater by children and teachers.
Keywords: kindergarten, puppets, puppet theatre, research
Received: May 28, 2018; Accepted: September 4, 2018; Prepublished online: December 19, 2018; Published: December 21, 2018 Show citation
References
- Dostál, J., Hašková, A., Kožuchová, M., Kropáč, J., Ďuriš, M., Honzíková, J., Částková, P., Žilková, K., Stebila, J., Uhrinová, M., Bendík, M., & Fadrhonc, J. (2017). Technické vzdělávání na základních školách v kontextu společenských a technologických změn. Olomouc, Česká republika: Univerzita Palackého.
Go to original source...
- Ferjenčík, J. (2000) Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál.
- Honzíková, J. & Depešová, J. (2017) Kdo tvoří, ten nezlobí III aneb práce s loutkou v mateřské škole. Plzeň: ZČU.
- Honzíková, J. (2016) Determinants of polytechnic education in pre-schools. In: Journal of Technology and Information Education. 8(2), 67-75.
Go to original source...
- Honzíková, J. (2015) Polytechnická výchova v předškolním zařízení. In: Technika a vzdelávanie. 4(1), 49-50.
- Chráska, M. (2007) Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního. Praha. Grada Publishing.
- Orosová, R. (2011) Zážitková pedagogika vo výchovnom posobení triedneho učiteľa. Košice: UPJŠ.
- Richterjőrková, A. (2006) Bakalářská práce: Loutky a jejich význam pro předškolní děti. Plzeň: FPE ZČU.
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2017), [online]. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy [cit. 2018-05-20]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/predskolni-vzdelavani/ramcovy-vzdelavaci-program-pro-predskolni-vzdelavani-od-1
- Tomková, V. (2013) Technická neverbálna komunikácia. Nitra: UKF.
- Zacharová, J. (2015) Bakalářská práce: Loutka a její význam pro dítě v mateřské škole. Plzeň: FPE ZČU.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.