Trends in education, 2015 (vol. 8), issue 1

TVV 2015, 8(1):120-124

GEOMETRIC CONSTRUCTIONS AT MATHEMATICS TEACHER TRAINING

HODAŇOVÁ Jitka
Katedra matematiky, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR,

Students of study Mathematic teaching for elementary school are going to develop threedimensional imagination and solve constructive topic, which they need for their next job. At university study future teachers solve different types of geometrical topics using positional and metrical attribute of basic flat figure. By solving of practical tasks in technical practice we use design methods. The article describes technical constructions and their using at technical drawing.

Keywords: geometric construction, technical construction, technical drawing.

Published: July 1, 2015  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
HODAŇOVÁ, J. (2015). GEOMETRIC CONSTRUCTIONS AT MATHEMATICS TEACHER TRAINING. Trends in education8(1), 120-124
Download citation

References

  1. BURJAN, V. Evaluácia a hodnotenie vo vyučovaní matematiky, súčasné svetové trendy. Pokroky matematiky, fyziky a astronomie, roč. 37(1992), č. 3 a 4.
  2. HAVELKA, M. Výukový projekt problémového charakteru jako forma realizace badatelsky orientované výuky s užitím konstrukční stavebnice Lego Windstorms EV3 a doplňkového setu Space Challenge Activity Pack. Trendy ve vzdělávání. 2014, roč. 7, č. 1, s. 50-57. ISSN 18058949. Dostupné z: http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/tvv14/tvv_2014_proceedings.pdf
  3. KOCHMAN, J., MACHÁŇ, F., SCHMIDT, O. Učíme se rýsovat. Praha: SPN, 1970.
  4. MOLNÁR, J. Rozvíjení prostorové představivosti (nejen) ve stereometrii. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. ISBN 978-80-244-2254-1.
  5. PERNÝ, J. Tvořivostí k rozvoji prostorové představivosti. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2004. ISBN 80-7083-802-7.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.