Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1

TVV 2015, 8(1):120-124

GEOMETRICKÉ KONSTRUKCE V PŘÍPRAVĚ UČITELŮ MATEMATIKY

HODAŇOVÁ Jitka
Katedra matematiky, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR,

Studenti oboru Učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy budou u žáků základních škol rozvíjet prostorovou představivost a budou žáky učit řešit konstrukční úlohy. V průběhu studia na vysoké škole studenti řeší geometrické úlohy, ve kterých využívají polohové a metrické vlastnosti základních rovinných útvarů. Při řešení praktických problémů v technické praxi se často používají jiné konstrukční metody. V článku se zaměříme na technické konstrukce a jejich využití při rýsování technických výkresů.

Klíčová slova: geometrické konstrukce, technické konstrukce, technický výkres.

Zveřejněno: 1. červenec 2015  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
HODAŇOVÁ, J. (2015). GEOMETRICKÉ KONSTRUKCE V PŘÍPRAVĚ UČITELŮ MATEMATIKY. Trends in education8(1), 120-124
Stáhnout citaci

Reference

  1. BURJAN, V. Evaluácia a hodnotenie vo vyučovaní matematiky, súčasné svetové trendy. Pokroky matematiky, fyziky a astronomie, roč. 37(1992), č. 3 a 4.
  2. HAVELKA, M. Výukový projekt problémového charakteru jako forma realizace badatelsky orientované výuky s užitím konstrukční stavebnice Lego Windstorms EV3 a doplňkového setu Space Challenge Activity Pack. Trendy ve vzdělávání. 2014, roč. 7, č. 1, s. 50-57. ISSN 18058949. Dostupné z: http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/tvv14/tvv_2014_proceedings.pdf
  3. KOCHMAN, J., MACHÁŇ, F., SCHMIDT, O. Učíme se rýsovat. Praha: SPN, 1970.
  4. MOLNÁR, J. Rozvíjení prostorové představivosti (nejen) ve stereometrii. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. ISBN 978-80-244-2254-1.
  5. PERNÝ, J. Tvořivostí k rozvoji prostorové představivosti. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2004. ISBN 80-7083-802-7.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.