Trends in education, 2016 (vol. 9), issue 1
TVV 2016, 9(1):84-89 | DOI: 10.5507/tvv.2016.011
INCENTIVE EFFECTS OF MULTICOMPONENT EVALUATION OF STUDENTS IN FULL-TIME STUDIES
- Katedra informatiky a přírodních věd VŠTE v Českých Budějovicích, Okružní 517/10, 370 01 České Budějovice, ČR
Presented analysis of winter-term 2015 course of the subject "Physics in logistics processes" compares the results of both full-time and combined studies with those achieved in the previous academic year and proposes the possibility of increasing the effectiveness of teaching physics in the engineering studies by implementation of multi-item activity evaluation of full-time students.
Keywords: evaluation, creative approach, motivation, teaching effectiveness.
Published: July 1, 2016 Show citation
References
- DIVAN Aysha and Sam MASON, 2016. A programme-wide training framework to facilitate scientific communication skills development amongst biological sciences Masters students. Journal of Further and Higher Education 40(4), 543-567. ISSN: 0309877X
Go to original source...
- GAVALCOVÁ Tatiana, 2016. Výsledky učení, jeden příklad dobré praxe: aplikace v předmětech s matematickým obsahem. In Seminář pro pedagogické pracovníky [on-line], dostupné na http://www.msmt.cz/vzdelavani/vysoke-skolstvi/impuls-vysledky-uceni
- KRIEG Jaroslav a Dana SMETANOVÁ, 2015. Průběžné hodnocení fyzikálních znalostí. Trendy ve vzdělávání, 8(1), 241-244. ISSN 1805-8949.
- SMETANOVÁ Dana a Jana VYSOKÁ, 2014. Vztah studentů strojírenství k fyzice. In Sapere Aude 2014: sborník příspěvků. 1.vyd. Hradec Králové: Magnanimitas, 85-90, ISBN 978-8087952-03-0.
- SMETANOVÁ, Dana, 2015. Elektronické testování znalostí fyziky. Trendy ve vzdělávání, Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 8(1) 351-355. ISSN 1805-8949.
- VYSOKÁ, Jana a Dana SMETANOVÁ, 2014. Vztah studentů k přírodním vědám - matematice a fyzice. In Sapere Aude 2014: sborník příspěvků. 1.vyd. Hradec Králové: Magnanimitas, 97104, ISBN 978-80-87952-03-0.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.