Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1

TVV 2012, 5(1):82-85

PŘIŘAZOVACÍ TESTOVÉ ÚLOHY V TECHNICKÝCH PŘEDMĚTECH

FILÍPEK Josef
MENDELU, Zemědělská 1, 613 00 Brno, ČR

Při konstrukci didaktických testů se nejčastěji používají testové úlohy s výběrem správné odpovědi (polytomické). V některých technických aplikacích např. v rovnovážných diagramech kovových soustav jsou však výhodnější úlohy přiřazovací. Výhodou přiřazovacích úloh je, že snižují možnost uhádnutí správné odpovědi na minimální míru. Navíc jedna testová úloha může obsahovat stovky položek, aniž by to bylo na úkor přehlednosti.

Klíčová slova: přiřazovací úlohy, rovnovážné diagramy, animace.

Zveřejněno: 1. červenec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
FILÍPEK, J. (2012). PŘIŘAZOVACÍ TESTOVÉ ÚLOHY V TECHNICKÝCH PŘEDMĚTECH. Trends in education5(1), 82-85
Stáhnout citaci

Reference

  1. BYČKOVSKÝ, P. Základy měření výsledků výuky. Tvorba didaktického testu. Praha: ČVUT 1982.
  2. CHRÁSKA, M. Didaktické testy: příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999. 91 s. ISBN 80-85931-68-0.
  3. SCHINDLER, R. a kol. Rukověť autora testových úloh. Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání, Praha 2006, 86 s. ISBN 80-239-7111-5.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.