Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1

TVV 2012, 5(1):86-89

NĚKTERÉ FAKTORY PROFESNÍ ORIENTACE U SOCIÁLNĚ ZNEVÝHODNĚNÝCH ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL

FRIEDMANN Zdeněk
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta MU, Poříčí 7, 602 00 Brno

Příspěvek obsahuje některé výsledky kvalitativního šetření (polostrukturované rozhovory), které probíhalo počátkem roku 2012 u vybraných žáků se sociálním znevýhodněním. Bylo osloveno 98 žáků s cílem odhalit některé faktory, které mají zvýšený vliv na vlastní profesní přání žáků a následně na volbu školy či profese. Výzkum byl realizován v v rámci výzkumného záměru MSM 0021622443 s názvem Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

Klíčová slova: žáci se sociálním znevýhodněním, zájmy dětí, profesní přání, příprava na volbu povolání.

Zveřejněno: 1. červenec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
FRIEDMANN, Z. (2012). NĚKTERÉ FAKTORY PROFESNÍ ORIENTACE U SOCIÁLNĚ ZNEVÝHODNĚNÝCH ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL. Trends in education5(1), 86-89
Stáhnout citaci

Reference

  1. PILAŘ., J. Otevřený dopis předsedovi vlády Petru Nečasovi. In Učitelské noviny 6/2012, s. 16-17.
  2. PRŮCHA, Jan. Pedagogická encyklopedie. 1. Praha: Portál, 2009. 936 s. ISBN 978-807367-546-2.
  3. ŠVANCAR, R. Ty jsi Čech a ty jsi Rom. In Učitelské noviny 7/2012, s.10-13.
  4. WATTS, A.G. Career education for young people: rationale and provision in the UK and other European Countries. Journal for Educational and Vocational Guidance, 2001, 1. s. 209-222. Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.