Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1
TVV 2012, 5(1):86-89
NĚKTERÉ FAKTORY PROFESNÍ ORIENTACE U SOCIÁLNĚ ZNEVÝHODNĚNÝCH ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta MU, Poříčí 7, 602 00 Brno
Příspěvek obsahuje některé výsledky kvalitativního šetření (polostrukturované rozhovory), které probíhalo počátkem roku 2012 u vybraných žáků se sociálním znevýhodněním. Bylo osloveno 98 žáků s cílem odhalit některé faktory, které mají zvýšený vliv na vlastní profesní přání žáků a následně na volbu školy či profese. Výzkum byl realizován v v rámci výzkumného záměru MSM 0021622443 s názvem Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Klíčová slova: žáci se sociálním znevýhodněním, zájmy dětí, profesní přání, příprava na volbu povolání.
Zveřejněno: 1. červenec 2012 Zobrazit citaci
Reference
- PILAŘ., J. Otevřený dopis předsedovi vlády Petru Nečasovi. In Učitelské noviny 6/2012, s. 16-17.
- PRŮCHA, Jan. Pedagogická encyklopedie. 1. Praha: Portál, 2009. 936 s. ISBN 978-807367-546-2.
- ŠVANCAR, R. Ty jsi Čech a ty jsi Rom. In Učitelské noviny 7/2012, s.10-13.
- WATTS, A.G. Career education for young people: rationale and provision in the UK and other European Countries. Journal for Educational and Vocational Guidance, 2001, 1. s. 209-222.
Přejít k původnímu zdroji...
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.