Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1
TVV 2012, 5(1):102-105
PŘÍSPĚVEK K ROZVOJI TECHNICKÉ TVOŘIVÉ ČINNOSTI ŽÁKŮ V ODBORNÝCH TECHNICKÝCH PŘEDMĚTECH
Příspěvek se zabývá problematikou podpory rozvoje technické tvořivé činnosti žáků v odborných technických předmětech realizujících výuku prostřednictvím žákovského laboratorního experimentu. Pro projektování a realizaci výuky tohoto typu je třeba pedagoga vybavit souborem odborných kompetencí důležitých pro navození a řízení takto koncipovaného edukačního procesu. To je součástí realizace výuky předmětu Speciální didaktické praktikum.
Klíčová slova: laboratorní experiment, technická tvořivá činnost, kompetence učitele pro navození a řízení uvedených činností, konstrukční stavebnice Lego Mindstorms, aplikace rozšiřujícího setu TETRIX Education Base Set, uplatnění prvků automatizace.
Zveřejněno: 1. červenec 2012 Zobrazit citaci
Reference
- JANÍK, Tomáš a kol. Pedagogical content knowledge, nebo, Didaktická znalost obsahu? Brno: Paido, 2007. 123 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; sv. 6. ISBN 978-80-7315139-3.
- Robotika LEGO MINDSTORMS Education NXT: Podpora PITSCO. [online]. [cit. 201103-03]. Dostupné z: http://www.eduxe.cz/les/mindstorms/pitsco/
- CMU ROBOTICS ACADEMY. ROBOTC Curriculum for TETRIX and LEGO MINDSTORMS: Product Overview. Pittsburgh, 2009. Dostupné z: http://www.education.rec.ri.cmu.edu/previews/robot_c_products/teaching_rc_tetrix_preview/home/ROBOTC_TETRIX_Curriculum.pdf
- Carnegie Mellon Robotics Academy: TETRIX teacher. [online]. [cit. 2012-04-22]. Dostupné z: http://www.education.rec.ri.cmu.edu/robots/tetrixteacher/index.htm
- Robotics Academy: Getting Started with TETRIX. [online]. [cit. 2012-05-22]. Dostupné z: http://www.education.rec.ri.cmu.edu/products/getting_started_tetrix/index.html
- Carnegie Mellon Robotics Academy: ROBOTC Curriculum for TETRIX and LEGO MINDSTORMS. [online]. [cit. 2012-05-22]. Dostupné z: http://www.education.rec.ri.cmu.edu/previews/robot_c_products/teaching_rc_tetrix_previ ew/
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.