Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1

TVV 2012, 5(1):138-142

VZDIALENÉ REÁLNE EXPERIMENTY Z POHĽADU PEDAGOGICKÉHO VÝSKUMU

KOZÍK Tomáš1, ŠIMON Marek2, KUNA Peter2
1 Katedra techniky a informačních technológií, Katedra techniky a informačních technológií,, Pedagogická fakulta UKF, Dražovská cesta 4, Pedagogická fakulta UKF, Dražovská cesta 4, 949 01 Nitra, SR
2 Katedra aplikovanej informatiky, Univerzita sv., Cyrila a Metoda, J. Herdu 2, 917 01 Trnava, SR,

Nevyhnutnosť výskumu v oblasti rozširovania uplatňovania experimentov vo vzdelávaní je úzko spojená s požiadavkami na inovatívne trendy vo vzdelávaní. Pre učiteľov je dôležité, aby získavali najnovšie vedomosti a zručnosti z oblasti vzdialených experimentov.

Klíčová slova: vzdialené reálne experimenty, didaktika, počítačová sieť, Internet.

Zveřejněno: 1. červenec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KOZÍK, T., Marek, Š., & Peter, K. (2012). VZDIALENÉ REÁLNE EXPERIMENTY Z POHĽADU PEDAGOGICKÉHO VÝSKUMU. Trends in education5(1), 138-142
Stáhnout citaci

Reference

  1. ABDULWAHED, M. - NAGY, Z. K. 2011. The TriLab, a novel ICT based triple access mode laboratory education model. In Computers & Education. roč. 56, č. 1, s. 262-274. ISSN 0360-131556, 2011. Přejít k původnímu zdroji...
  2. ABURDENE, M. - MASTASCUSA, E. - MASSENGALE, R. 1991. A proposal for a remotely shared control systems laboratory. In Frontiers in Education Conference. Twenty-First Annual Conference - Engineering Education in a New World Order Proceeding, West Lafayette, IN, USA, s. 589-592.
  3. BLAŠKO, M. 2011. Úvod do modernej didaktiky I.: Systém tvorivo-humanistickej výučby [online]. Aktualizované vydanie. Košice : KIP TU, 2011 [cit. 2011-09-02]. Dostupné na internete: http://web.tuke.sk/kip/main.php?om=1300&res=low&menu=1310
  4. DORMIDO, S. 2004. Control learning: present and future. In Annual Reviews in Control. Roč. 28, č. 1, s. 115-136. ISSN 1367-5788. Přejít k původnímu zdroji...
  5. FERRERO, A. - SALICONE, S. - BONORA, C. - PARMIGIANI, M. 2003. ReMLab: A Java-Based Remote, Didactic Measurement Laboratory. In IEEE TRANSACTIONS ON INSTRUMENTATION AND MEASUREMENT. roč. 52, č. 3, s. 710-715. ISSN: 00189456. Přejít k původnímu zdroji...
  6. GRIMALDI, D. - RAPUANO, S. 2009. Hardware and software to design virtual laboratory for education in instrumentation and measurement. In Measurement. roč. 42, č. 4, s. 485-493. ISSN 0263-2241. Přejít k původnímu zdroji...
  7. KOZÍK, T. et al. 2004. Technické vzdelávanie v informačnej spoločnosti. Nitra: PF UKF v Nitre, 404 s. ISBN 80-8050-745-7
  8. LUSTIGOVÁ, Z. - LUSTING, F. 2009. A New Virtual and Remote Experimental Environment for Teaching and Learning Science. In A New Virtual and Remote Experimental Environment for Teaching and Learning Science., 2009, s. 75-82. ISBN 978-3-642-03114-475-82 Přejít k původnímu zdroji...
  9. MA, J. - NICKERSON, J. V. 2006. Hands-On, simulated, and remote laboratories: A comparative literature review. In ACM Computer Surveys. roč. 38, č. 3, 2006, s. 1-24. ISSN: 0360-0300.
  10. MICHAU, F. - GENTIL, S. - BARRAULT, M. 2001. Expected benefits of web-based learning for engineering education: examples in control engineering. In European Journal of Engineering Education. roč. 26, č. 2, s. 151-168. ISSN 1469-5898. Přejít k původnímu zdroji...
  11. NEDIC, Z. - MACHOTKA, J. - NAFALSKI, A. 2003. Remote laboratories versus virtual and real laboratories. In Proceedings of the 33rd Annual Frontiers in Education Conference. Boulder. s. T3E.1-T3E.6. ISBN: 0-7803-7961-6 Přejít k původnímu zdroji...
  12. PASTOR, R. - SÁNCHEZ, J. - DORMIDO, S. 2003. An XML-based framework for the Development of Web-based Laboratories focused on Control Systems Education. In International Journal of Engineering Education 2003.. roč. 19, č. 3, s. 445-454. ISSN 0949-149X
  13. VLACHYNSKÁ, I. 2008. Rigorózna práca: Historie a experiment jako motivační prvek ve výuce mangetismu. Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra obecné fyziky.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.