Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1

TVV 2012, 5(1):269-274

NÁSTROJ METODICKÉ PODPORY UČITELŮ OBECNĚ TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ

SERAFÍN Čestmír, HAVELKA Martin, DOSTÁL Jiří, KUBRICKÝ Jan
Katedra technické a informační výchovy, Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR

Příspěvek je zaměřen na systém metodické podpory učitelů základních škol v oblasti přípravy a realizace výuky obecně technického předmětu - v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání se jedná o vzdělávací oblast "Člověk a svět práce". Na základě mezinárodní spolupráce a základního výzkumu v teoretickém vymezení současných problémů technické výchovy v kontextu vlivu prostředí na proces přípravy učitele a žáka v digitálním světě byl připraven a v současné době je realizován mezinárodní projekt zaměřený mj. na adaptací tzv. "EduTech Portálu" pro učitele technicky orientovaných disciplín působících na základních školách v České republice.

Klíčová slova: Člověk a svět práce, metodická podpora, oborová didaktika, Rámcový vzdělávací program, technická výchova, webový portál.

Zveřejněno: 1. červenec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SERAFÍN, Č., HAVELKA, M., DOSTÁL, J., & KUBRICKÝ, J. (2012). NÁSTROJ METODICKÉ PODPORY UČITELŮ OBECNĚ TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ. Trends in education5(1), 269-274
Stáhnout citaci

Reference

  1. LUKÁČOVÁ, Danka a Gabriel BÁNESZ. Premeny technického vzdelávania (vedecká monografia). Nitra: UKF, 2007, 102 s. ISBN 978-80-8094-136-9.
  2. VAŇKOVÁ, Hana. a Vladimír VANĚK. Člověk a svět práce - naděje nebo iluze? In Trendy technického vzdělávání. Praha: Votibia, 2005, s. 224-228. ISBN 80-7220-227-8.
  3. BRTNOVÁ-ČEPIČKOVÁ Ivana. Prekoncept jako východisko práce učitele. e-Pedagogium, 2002, roč. 2, č. 1 - mimořádné, s. 5-8. ISSN 1213-7758.
  4. DOULÍK, Pavel a Jiří ŠKODA. Diagnostika prekonceptů vybraných pojmů přírodovědných předmětů u žáků ZŠ. In. Výzkum školy a učitele: 10. výroční mezinárodní konference ČAPV. Sborník referátů. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7290-089-7.
  5. ROUČOVÁ, Eva. Prekoncepty k didaktice technické výchovy u studentů učitelství pro primární školu. In. Trendy technického vzdělávání. Praha: Votobia, 2005, s. 163-166. ISBN 80-7220-227-8.
  6. KROPÁČ, Jiří a Miroslav JANU. Konstruktivistické pojetí přípravy učitelů obecně technických předmětů. In. Technické vzdelávanie v procese zmen. Banská Bystrica: FP UMB, 2008, s. 73-78. ISBN 978-80-8083-530-9.
  7. KROPÁČ, Jiří a Jitka PLISCHKE. Porozumění technice v přípravě učitelů obecně technických předmětů. In. XXI. DIDMATTECH 2008: 2nd part. Eger-Komárno: Esterázy Károly College, J. Selye University, 2009, s. 199-203. ISBN 978-963-989418-1.
  8. NEZVALOVÁ, Danuše a kol. Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání. Úvodní studie. Olomouc: VUP, 2006. 116 s. ISBN 802441-258-6.
  9. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání: s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 126 s. ISBN 80-870-0002-1.
  10. BÁNESZ, Gabriel a Juraj SITÁŠ. Webová lokalita EduTech Portal = Web location EduTech Portal, 2009. In. Média a vzdělávání 2009. Praha: Vysoká škola hotelová, 2009, s. 12-14. ISBN 978-80-86578-94-1.
  11. BÁNESZ, Gabriel, Danka LUKÁČOVÁ a Juraj SITÁŠ. Technické vzdelávanie v digitálnom prostredí. Nitra: UKF, 2010, 109 s. ISBN 978-80-8094-713-2.
  12. KROPÁČ, Jiří., Zbyněk KUBÍČEK, Miroslav CHRÁSKA, a Martin HAVELKA. Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. Olomouc, Univerzita Palackého, 2004. 223 s. ISBN 80-244-0848-1.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.