Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1

TVV 2012, 5(1):316-321

DĚTSKÁ KRESBA V KVALITATIVNÍM VÝZKUMU PREFERENCÍ ŽÁKŮ K VOLBĚ TECHNICKÝCH OBORŮ

TVARŮŽKA Václav
Katedra technické a pracovní výchovy,, Pedagogická fakulta OU, Českobratrská 16 Ostrava 1, ČR,

Tento článek se zabývá problematikou profesní orientace žáků vzhledem k technickým oborům. Popisuje průběh kvalitativního šetření u žáků primárního stupně základní školy, kdy jsme použili jako výzkumný nástroj dětskou kresbu a rozhovor. Jedná se o longitiduální výzkum ke zjištění faktorů, které ovlivňují preference žáků vzhledem k volbě povolání. Autor tohoto článku uvádí zjištěné faktory, které jsou příčinami malého zájmu o studium technických oborů.

Klíčová slova: Žák, primární škola, kvalitativní výzkum, volba povolání.

Zveřejněno: 1. červenec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
TVARŮŽKA, V. (2012). DĚTSKÁ KRESBA V KVALITATIVNÍM VÝZKUMU PREFERENCÍ ŽÁKŮ K VOLBĚ TECHNICKÝCH OBORŮ. Trends in education5(1), 316-321
Stáhnout citaci

Reference

  1. ECO, U. Bludiště seznamů. Argo, 2009, 408 s. ISBN 80-244-08978-X.
  2. VENDEL, Š. Karierní poradenství, Grada, 224 s. ISBN 978-80-247-1731-9.
  3. KROPÁČ, J., CHRÁSKA, M. Výchova v obecně technických předmětech. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004, 190 s. ISBN 80-244-08978-X.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.