Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1

TVV 2012, 5(1):496-499

TVOŘIVÝ PEDAGOGICKÝ PŘÍSTUP K VYUŽÍVÁNÍ INFORMAČNÍCH TECHNICKÝCH PROSTŘEDKŮ V STŘEDOŠKOLSKÉ VÝUCE

MIKLOŠÍKOVÁ Miroslava, PELCEROVÁ Lenka
Katedra učitelství odborných předmětů, Katedra učitelství odborných předmětů,, VŠB- TUO, 17.listopadu 15/2172, 708 33 VŠB- TUO, 17.listopadu 15/2172, 708 33, Ostrava, ČR Doktorand PdFUP v Olomouci Žižkovo nám. 5, 77140 Olomouc

Aktivní využívání výpočetní techniky je téměř ve všech profesích považováno za samozřejmost. Na žadatele o pracovní příležitosti jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti počítačové gramotnosti a ovládání informačních a komunikačních technologií. To se týká také profese středoškolského učitele odborných předmětů. Důkazem uvedeného jevu je mimo jiné probíhající reforma českého školství. Avšak samotná dovednost excelentně manipulovat s výpočetní technikou je pro optimální pedagogickou činnost nedostačující. Učitel by neměl informační a komunikační technologie připojovat k navyklým stereotypním výchovně vzdělávacím postupům mechanicky, nýbrž by měl vzít v úvahu celý systém vztahů determinujících vyučovací proces. Nejvhodnější je přistupovat k využívání technických výukových prostředků zodpovědně, účelně, v kontextu s ostatními pedagogickými aspekty vyučovacího procesu, ale také s jistou dávkou tvořivosti. Nevšední přístup k jejich využívání totiž podněcuje pedagogickou i studentskou tvořivost.

Klíčová slova: Pedagogická tvořivost, výpočetní technika, středoškolský učitel, pedagogické kompetence.

Zveřejněno: 1. červenec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
MIKLOŠÍKOVÁ, M., & PELCEROVÁ, L. (2012). TVOŘIVÝ PEDAGOGICKÝ PŘÍSTUP K VYUŽÍVÁNÍ INFORMAČNÍCH TECHNICKÝCH PROSTŘEDKŮ V STŘEDOŠKOLSKÉ VÝUCE. Trends in education5(1), 496-499
Stáhnout citaci

Reference

  1. PISOŇOVÁ, M. Teória a prax efektívnoho seberiadenia. Nitra: Pedagogická fakulta, 2009, 141 s. ISBN 978-80-8094-469-8.
  2. VETEŠKA, J. Proměny školního vzdělávání v biodromálním kontextu. Praha: Verlag Dashőfer, 2011, 178 s. ISBN 978-80-86897-39-4.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.