Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1

TVV 2014, 7(1):62-65

TVOŘIVOST STUDENTŮ UČITELSTVÍ TECHNICKÉ VÝCHOVY

HONZÍKOVÁ Jarmila
Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy, Fakulta pedagogická ZČU, Klatovská 51, 300 00 Plzeň

Článek pojednává o zjišťování úrovně tvořivých schopností v průběhu studia učitelství technické výchovy pro základní školy. Výchova k tvořivosti by se co nejdříve měla stát součástí celé výuky, neboť vychovávat žáky k tvořivosti nelze izolovaně. Technické práce jsou pouze jedním z předmětů, které jsou velmi vhodné pro zařazování úloh rozvíjejících tvořivé schopností studentů.

Klíčová slova: technická výchova, tvořivost, Urbanův test.

Zveřejněno: 1. červenec 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
HONZÍKOVÁ, J. (2014). TVOŘIVOST STUDENTŮ UČITELSTVÍ TECHNICKÉ VÝCHOVY. Trends in education7(1), 62-65
Stáhnout citaci

Reference

  1. HONZÍKOVÁ, J., KROTKÝ, J. Testování tvořivých schopností pomocí Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení - TSD-Z. In: Technika a vzdelávanie, roč. 2, č. 1, s. 19-21. Banská Bystrica, 2013. ISSN 1338-9742.
  2. KROTKÝ, J., HONZÍKOVÁ, J. Technická tvořivost jako jeden z cílů technické výchovy. In: Technika a vzdelávanie, roč. 2, č. 1, s. 21-23. Banská Bystrica, 2013. ISSN 1338-9742.
  3. MIKLOŠÍKOVÁ, M. Didaktika pro tvůrčí vysokoškolské učitele technických předmětů. Ostrava: OHŘE MEDIA, spol. sr.o. Žatec, 2013. ISBN 978-80-905122-4-5.
  4. HONZÍKOVÁ, J., NOVOTNÝ, J. Problematika výzkumu neverbální tvořivosti. In: Paidagogos. Paidagogos - společnost pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání, o. s., 2012. roč. 2012, č. 1. - 13. s., 39 - 51. ISSN 1213-3809. on line.
  5. URBAN, K. K. Assessing creativity: The Test for Creative Thinking - Drawwing Production (TCT-DP). International Educanion Journal, 6(2), 272-280. Shannon Research Press, 2005.
  6. URBAN, K. K., JELLEN, H. G., KOVÁČ, T. Urbanův figurální test tvořivého myšlení (TSD - Z). Bratislava: Psychodiagnostika. 2003.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.