Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1
TVV 2014, 7(1):71-77
RETROSPEKTÍVY A PERSPEKTÍVY KONCEPCIÍ TECHNICKÉHO VZDELÁVANIA
- Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky, Pedagogická fakulta KU, Hrabovská cesta 1, 034 01, Ružomberok , SR
Autorka príspevku vychádza z historickej retrospektívy koncepcií technického vzdelávania. Skúma ich zameranie a dôvody, ktoré spôsobili zmenu kurikula. Najväčšiu pozornosť venuje výskumne ladenej koncepcií technického vzdelávania, ktorá rozvíja šesť najdôležitejších schopností pre vedecké bádanie. V poslednej časti sa venuje prognózam tvorby kurikula do budúcnosti. V prognózach vychádza z predpokladov spoločenského vývoja.
Klíčová slova: technické vzdelávanie, kurikulum, koncepcie vzdelávania, perspektivy vzdelávania.
Zveřejněno: 1. červenec 2014 Zobrazit citaci
Reference
- DEWEY, J. The School and Society. Chicago, 1917.
- ĎURIČ, L a kol. Pedagogická psychológia. Bratislava: Jaspis, 1991. ISBN 80-900477-6-9.
- HELD, Ľ. a kol. Výskumne ladená koncepcia prírodovedného vzdelávania. Bratislava:Veda, 2011. 978-80-8082-486-0
- HONZÍKOVÁ, J. 2008. Nonverbální tvořivost v technické výchově. Plzeň: Západočeská univerzita, 2008. 101s. ISBN: 978-80-7043-714-8
- KOŽUCHOVÁ, M. a kol. Elektronická učebnica didaktiky technickém výchovy. Bratislava: UK, 2010. Dostupné na http://ki.ku.sk/cms/utv ISBN 978-80-223-3031-2
- WALTEROVÁ, E. Kurikulum. Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: MUCentrum pro další vzdělávaní učitelu. 1994. ISBN 80210-0846-6.
- WILHELM, Th. Die Pädagogik Kerschensteiners. Vermächtnis und Verhängnis. Stuttgart: Metzler, 1957.
Přejít k původnímu zdroji...
- ZELINA, M. Výchova tvorivej osobnosti. Bratislava: Univerzita Komenského, 1995. ISBN 80223-0713-0.
- ŽOLDOŠOVÁ, K. Implementácia konštruktivistických princípov prírodovedného vzdelávania do školských vzdelávacích programov MŠ a 1. Stupňa ZŠ. Prešov: Rokus, 2010. s 257 s. ISBN 978-80-89510-00-9
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.