Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1
TVV 2014, 7(1):192-195
DIGITALE EINGEBORENE UND DIGITALE EINWANDERER IM BILDUNGSPROZESS
- Ústav pedagogiky a sociálních studií, Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
Der Artikel befasst sich mit dem Einfluss von Informations- und Kommunikationstechnologien auf die Bildung von Schülern und Studenten. Es werden die generationsbedingte Unterschiedlichkeit infolge der Informations- und Kommunikationstechnologien erklärt und die Begriffe "digitale Eingeborene" und "digitale Einwanderer" aufgezeigt. Es wird dargelegt, wie sich die Bildungsumwelt durch den Einfluss moderner Technologien geändert hat und welche Änderungen in dem Bildungsprozess vorzunehmen wären.
Klíčová slova: Informations- und Kommunikationstechnologie in der Bildung, digitale Eingeborene, digitale Einwanderer, Änderung der Bildungsumwelt.
Zveřejněno: 1. červenec 2014 Zobrazit citaci
Reference
- BRDIČKA, Bořivoj. 2009. Jak učit ve všudypřítomném mraku informací? In SOJKA, Petr, RAMBOUSEK, Jiří. Sborník 6. ročníku konference o elektronické podpoře výuky SCO 2009.
- vyd. Brno: Masarykova univerzita, s. 5-13. ISBN 978-80-210-4878-2.
- PRENSKY, Marc. 2001. Digital Natives, Digital Immigrants. On the horizon [online]. vol. 9, no. 5, ISSN 1074-8121. Dostupné z: http://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdf
Přejít k původnímu zdroji...
- PRENSKY, Marc. 2001. Digital Natives, Digital Immigrants, Part II: Do They Really Think Differently? On the Horizon [online]. Vol. 9, No. 6. Dostupný z WWW: http://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part2.pdf
Přejít k původnímu zdroji...
- SAK, Petr, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. 2007. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 290 s. ISBN 978-80-7367-230-0.
- ŠIMONOVÁ, Ivana. 2010. Styly učení v aplikacích eLearningu. Hradec Králové: Miloš Vognar, 116 s. ISBN 978-80-86771-44-1.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.