Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1

TVV 2014, 7(1):214-217

SOUČASNÉ NÁROKY NA UČITELE V KONTEXTU VYUŽITÍ WWW STRÁNEK PRO VÝUKU

KUBRICKÝ Jan
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Příspěvek se zabývá problematikou odbornosti učitele ZŠ a SŠ v kontextu využití www stránek pro výuku. Obsah příspěvku spočívá ve stručné analýze interakce učitel-www-učivo, s cílem nalezení základních i rozšiřujících hledisek pro zefektivnění výuky a rozvoje ICT kompetencí učitele.

Klíčová slova: učitel, znalosti, kompetence, www.

Zveřejněno: 1. červenec 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KUBRICKÝ, J. (2014). SOUČASNÉ NÁROKY NA UČITELE V KONTEXTU VYUŽITÍ WWW STRÁNEK PRO VÝUKU. Trends in education7(1), 214-217
Stáhnout citaci

Reference

  1. BRDIČKA, Bořivoj. Nové technologické standardy ISTE pro učitele. Učitelský spomocník [online]. 8.9.2008, [cit. 2013-02-01]. Dostupné z: <http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2262>.
  2. JANÍK, Tomáš, 2005. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido. ISBN 80-7315-080-8.
  3. KUBRICKÝ, Jan, 2013. Reflexe konektivismu v ICT kompetencích učitele. In: Trends In Education: Information Technologies and Technical Education. 6, 1, s. 246-249. ISSN 18058949.
  4. LAW, Nancy, 2010. Teacher Skills and Knowledge for Technolohy Integration. In: International Encyklopedia of Education. Editors-in-Chief: Penelope Peterson, Eva Baker and Barry McGaw. s. 211-216. ISBN 978-0-08-044894-7. Přejít k původnímu zdroji...
  5. MISHRA, Punya a KOEHLER, Matthew J., 2006. Technological Pedagogical Content Knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108, 6, s. 1017-1054. ISSN 0161-4681. Přejít k původnímu zdroji...
  6. Odborná komise pro informační vzdělávání a informační gramotnost na vysokých školách (IVIG), 2010. Použití Informační gramotnosti [online]. [cit. 2012-05-22]. Dostupné z: http://www.ivig.cz/pouziti-informacni-gramotnosti.html.
  7. ŠIMONOVÁ, Ivana aj. Styly učení v aplikacích eLearningu. 1. vyd. Hradec Králové: Miloš Vognar, 2010. ISBN 978-80-84771-44-1.
  8. VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4.
  9. ZOUNEK, Jiří a ŠEĎOVÁ, Klára, 2009. Učitelé a technologie. Brno: Paido. ISBN 978-807315-187-4.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.