Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1
TVV 2014, 7(1):332-336
MOŽNOSTI VYUŽITÍ SHLUKOVÉ ANALÝZY V Q-METODOLOGII
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
Příspěvek seznamuje s možnostmi využití shlukové analýzy při zpracování výzkumu provedeného pomocí Q-metodologie. Ve výzkumu bylo zkoumáno, jakou důležitost přisuzují učitelé vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie na 2. st. ZŠ jednotlivým znalostem a dovednostem žáků z této oblasti. Bylo zjištěno, že učitele můžeme rozdělit do tří odlišných skupin.
Klíčová slova: shluková analýza, Q-metodologie, učitel ICT.
Zveřejněno: 1. červenec 2014 Zobrazit citaci
Reference
- HENDL J. 2004. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: PORTÁL. ISBN 80-7178820-1.
- CHRÁSKA M. jun. 2008. Uplatnění vícerozměrných statistických metod v pedagogickém výzkumu. Olomouc: Votobia. ISBN 80-244-0897-X.
- CHRÁSKA, M. sen. 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1369-4.
- KOVAŘÍK, Z. - KVAPIL, J. - VLACH, P. 2006. Úvod do počítačové analýzy vícerozměrných úloh z policejní praxe. Praha: Policejní akademie ČR. ISBN 80-7251-228-5.
- MELOUN, M. - MILITKÝ, J. - HILL, M. 2005. Počítačová analýza vícerozměrných dat v příkladech. Praha: Academia. ISBN 80-200-1335-0.
- NOVÁK, T. 2014. Učitelé základní školy a jejich pojetí informační výchovy. Bakalářská práce. Olomouc: PdF UP. Vedoucí práce: doc. PhDr. Miroslav Chráska, Ph.D.
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2013. [cit. 2014-05-08]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upravenyramcovy-vzdelavaci-program-pro-zakladni-vzdelavani
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.