Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1

TVV 2014, 7(1):431-434

DIE CLIL-METHODE IM INFORMATIONSUNTERRICHT

WOSSALA Jan
Katedra matematiky, Ústav pedagogiky a sociálních studií, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Der Beitrag befasst sich mit der Methode des bilingualen Sachfachunterrichts, mit dessen Vor- und Nachteilen. Er präsentiert Erhebungsergebnisse zum aktuellen Anwendungsstand der CLILMethode an Grundschulen und in der Unterstufe mehrjähriger Gymnasien im Olmützer und Südmährischen Kreis. Es wird die Möglichkeit vorgestellt, die CLIL-Methode im Informationsunterricht an den Schulen anzuwenden.

Klíčová slova: CLIL, Bildung, Informationsunterricht.

Zveřejněno: 1. červenec 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
WOSSALA, J. (2014). DIE CLIL-METHODE IM INFORMATIONSUNTERRICHT. Trends in education7(1), 431-434
Stáhnout citaci

Reference

  1. Content and language integrated learning v čr. [online]. [cit. 2013-03-01]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/content-and-language-integrated-learning-v-cr
  2. HANUŠOVÁ, Světlana a Naděžda VOJTKOVÁ. CLIL v české praxi. In Odborná regionální konference CLIL v ČR a zahraničí. 2012.
  3. HOFMANNOVÁ, Marie and NOVOTNÁ, Jarmila. CLIL - Nový směr ve výuce. Cizí jazyky, roč. 46, 2002/2003, číslo 1, p. 5-6. ISSN 1210-0811.
  4. Integrovaná výuka cizího jazyka a odborného předmětu - CLIL: sborník z konference. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2011. ISBN 978-80-87000-85-4.
  5. MEHISTO, Peeter, David MARSH a María Jesús FRIGOLS. Uncovering CLIL: content and language integrated learning in bilingual and multilingual education. Oxford: Macmillan Education, 2008, 238 s. Macmillan books for teachers. ISBN 978-023-0027-190.
  6. Národní plán výuky cizích jazyků. [online]. [cit. 2012-10-06]. Dostupné z: http://aplikace.msmt.cz/PDF/JT010NPvyukyCJnaNet.pdf
  7. NOCAR, D. Inovovaný koncept matematické složky profesní přípravy učitelů primární školy na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. In Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Mathematica VII. Olomouc: Univerzita Palackého, 2010. ISSN 0862-9765.
  8. POKRIVČÁKOVÁ, Silvia. Modernization of teaching foreign languages: CLIL, inclusive and intercultural education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 219 s. ISBN 978-8021052-949.
  9. Seznamte se s CLILem. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV), divize VÚP, 2011. ISBN 97880-87063-52-1.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.