Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1
TVV 2015, 8(1):255-262 | DOI: 10.5507/tvv.2015.014
VYBRANÉ PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY UČENÍ ŽÁKA VE VÝUCE VYUŽÍVAJÍCÍ WEBOVÉ STRÁNKY
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
Příspěvek prezentuje dílčí část disertační práce na téma "Kompetence učitele k hodnocení a využití www stránek pro výuku". Jedním z cílů práce bylo analyzovat a vymezit požadavky na vlastnosti www stránek pro výuku z hlediska psychologických aspektů učení žáka. Obsah příspěvku se zaměřuje na nejpodstatnější kategorie motivace, aktivity, tvořivosti, samostatnosti, stylů učení a dalších.
Klíčová slova: psychologické aspekty učení, www stránky, kompetence učitele.
Zveřejněno: 1. červenec 2015 Zobrazit citaci
Reference
- MAŇÁK, Josef. Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. Brno: Masarykova Univerzita, 1998. ISBN 80-210-1880-1.
- ČÁP, Jan a MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-807367-273-7.
- PRŮCHA, Jan, WALTEROVÁ, Eliška a MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. 6. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
- MAŇÁK, Josef, JANÍK, Tomáš a ŠVEC, Vlastimil. Kurikulum v současné škole. Brno: Paido, 2008. ISBN 978-80-7315-175-1.
- KULIČ, Václav. Psychologie řízeného učení. Praha: Academia, 1992. ISBN 80-200-0447-5.
- ZOUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova Univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.
- GRECMANOVÁ, Helena, URBANOVSKÁ, Eva a NOVOTNÝ, Petr. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: HANEX, 2000. ISBN 80-85783-28-2.
- BURGEROVÁ, Jana. Internet vo výučbe a štýly učenia. Prešov: Tlačiareň Kušnír, 2001. ISBN 80-968-630-3-7.
- ŠVEC, Vlastimil. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova Univerzita, 1998. ISBN 80-210-1937-9.
- KLEMENT, Milan. Přístupy k hodnocení elektronických studijních opor určených pro realizaci výuky formou e-learningu. Olomouc: Velfel Ladislav, 2011. ISBN 978-80-87557-13-6.
- KLEMENT, Milan aj. E-learning. Elektronické studijní opory a jejich hodnocení. Olomouc: GEVAK, 2012. ISBN 978-80-86768-38-0.
- SAK, Petr aj. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-807367-230-0.
- ROSS, Jonathan a SCHULTZ, Robert. Using th World Wide Web to Accommodate Diverse Learning Styles. College Teaching, 1999, Vol. 47, Issue 4, pp. 123-129.
Přejít k původnímu zdroji...
- DOSTÁL, Jiří. Multimediální, hypertextové a hypermediální učební pomůcky - trend soudobého vzdělávání. Časopis pro technickou a informační výchovu. 2009, Vol. 1, Issue. 2, s. 18-23. ISSN 1803-537X.
Přejít k původnímu zdroji...
- KUBRICKÝ, Jan. Kompetence učitele k hodnocení a využití www stránek pro výuku. Disertační práce. 206 s. a 5 příloh. UP, Pedagogická fakulta, 2013.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.