Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1

TVV 2015, 8(1):255-262 | DOI: 10.5507/tvv.2015.014

VYBRANÉ PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY UČENÍ ŽÁKA VE VÝUCE VYUŽÍVAJÍCÍ WEBOVÉ STRÁNKY

KUBRICKÝ Jan
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Příspěvek prezentuje dílčí část disertační práce na téma "Kompetence učitele k hodnocení a využití www stránek pro výuku". Jedním z cílů práce bylo analyzovat a vymezit požadavky na vlastnosti www stránek pro výuku z hlediska psychologických aspektů učení žáka. Obsah příspěvku se zaměřuje na nejpodstatnější kategorie motivace, aktivity, tvořivosti, samostatnosti, stylů učení a dalších.

Klíčová slova: psychologické aspekty učení, www stránky, kompetence učitele.

Zveřejněno: 1. červenec 2015  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KUBRICKÝ, J. (2015). VYBRANÉ PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY UČENÍ ŽÁKA VE VÝUCE VYUŽÍVAJÍCÍ WEBOVÉ STRÁNKY. Trends in education8(1), 255-262. doi: 10.5507/tvv.2015.014
Stáhnout citaci

Reference

  1. MAŇÁK, Josef. Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. Brno: Masarykova Univerzita, 1998. ISBN 80-210-1880-1.
  2. ČÁP, Jan a MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-807367-273-7.
  3. PRŮCHA, Jan, WALTEROVÁ, Eliška a MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. 6. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
  4. MAŇÁK, Josef, JANÍK, Tomáš a ŠVEC, Vlastimil. Kurikulum v současné škole. Brno: Paido, 2008. ISBN 978-80-7315-175-1.
  5. KULIČ, Václav. Psychologie řízeného učení. Praha: Academia, 1992. ISBN 80-200-0447-5.
  6. ZOUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova Univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.
  7. GRECMANOVÁ, Helena, URBANOVSKÁ, Eva a NOVOTNÝ, Petr. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: HANEX, 2000. ISBN 80-85783-28-2.
  8. BURGEROVÁ, Jana. Internet vo výučbe a štýly učenia. Prešov: Tlačiareň Kušnír, 2001. ISBN 80-968-630-3-7.
  9. ŠVEC, Vlastimil. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova Univerzita, 1998. ISBN 80-210-1937-9.
  10. KLEMENT, Milan. Přístupy k hodnocení elektronických studijních opor určených pro realizaci výuky formou e-learningu. Olomouc: Velfel Ladislav, 2011. ISBN 978-80-87557-13-6.
  11. KLEMENT, Milan aj. E-learning. Elektronické studijní opory a jejich hodnocení. Olomouc: GEVAK, 2012. ISBN 978-80-86768-38-0.
  12. SAK, Petr aj. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-807367-230-0.
  13. ROSS, Jonathan a SCHULTZ, Robert. Using th World Wide Web to Accommodate Diverse Learning Styles. College Teaching, 1999, Vol. 47, Issue 4, pp. 123-129. Přejít k původnímu zdroji...
  14. DOSTÁL, Jiří. Multimediální, hypertextové a hypermediální učební pomůcky - trend soudobého vzdělávání. Časopis pro technickou a informační výchovu. 2009, Vol. 1, Issue. 2, s. 18-23. ISSN 1803-537X. Přejít k původnímu zdroji...
  15. KUBRICKÝ, Jan. Kompetence učitele k hodnocení a využití www stránek pro výuku. Disertační práce. 206 s. a 5 příloh. UP, Pedagogická fakulta, 2013.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.