Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1

TVV 2015, 8(1):271-275 | DOI: 10.5507/tvv.2015.015

TECHNICKÁ SOUTĚŽ JAKO PRVEK ZVÝŠENÍ ZÁJMU ŽÁKŮ ZŠ O TECHNICKY ZAMĚŘENÉ OBORY

KVAPIL Luděk
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Článek konstatuje relativně nízký zájem žáků základních škol o studium technických oborů. Zacílen je na možnosti přiblížit žákům technickou výchovu v podobě soutěže, aby se změnilo vnímání technického vzdělávání u dnešní a budoucí generace. Prezentuje "Technickou soutěž", z hlediska aktivizace žáka a jeho zájmu o technické vzdělávání.

Klíčová slova: Technická soutěž, tvůrčí produkt, technické vzdělávání, žákovská dovednost, žákovská tvořivost, osobnost žáka.

Zveřejněno: 1. červenec 2015  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KVAPIL, L. (2015). TECHNICKÁ SOUTĚŽ JAKO PRVEK ZVÝŠENÍ ZÁJMU ŽÁKŮ ZŠ O TECHNICKY ZAMĚŘENÉ OBORY. Trends in education8(1), 271-275. doi: 10.5507/tvv.2015.015
Stáhnout citaci

Reference

  1. MŠMT. Rámcový vzdělávací program. Praha: VÚP, 2005.
  2. KVAPIL, L. Možnosti výchovy k tvořivosti při práci s některými technickými materiály na 1. stupni základní školy. Disertační práce. 2005. 106 s. a 1 příloh. UP, Pedagogická fakulta.
  3. KROPÁČ, J., CHRÁSKA, M. Výchova v obecně technických předmětech. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004. 190 s. ISBN 80-8055-734-9.
  4. DUBOVSKÁ, R. a kol. Je základné a technické vzdelanie sůčasťou všeobecného vzdelania? In sborník konference UMB "Technické vzdělanie jako sůčasť všeobecného technického vzdelania" Báňská Bystrica 2002, 462 s. ISBN 80-244-08978-X.
  5. HONZÍKOVÁ, J. SOJKOVÁ, M. Tvůrčí technické dovednosti. Plzeň: ZČU Plzeň, 2014, 134 s. ISBN 978-80-261-0412-4.
  6. PETROVÁ, A. Tvořivostv teorii a v praxi. Praha: Vodnář, 1999.
  7. JURČOVÁ, M. Tvorivosť v každodennom životě a vo výzkume. Bratislava: Iris, 2009.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.