Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1

TVV 2015, 8(1):320-324 | DOI: 10.5507/tvv.2015.016

KLADY A ZÁPORY STRATEGIE PARTNERSTVÍ MATEŘSKÝCH A ZÁKLADNÍCH ŠKOL

PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ Dominika1, JANU Miroslav2
1 Katedra primární a preprimární pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, Olomouc, 771 40
2 Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, Olomouc, 771 40

Prostřednictvím článku bychom chtěli nastínit kontextualitu preprimárního a primárního vzdělávání se zaměřením na výhody a nevýhody realizace výchovně vzdělávací činnosti na těchto školských stupních v rámci jedné instituce. Vnímáme-li primární vzdělávání jako počátek povinného vzdělávání, pak nepopiratelný význam preprimárního vzdělávání můžeme spatřovat jako cílevědomou přípravu na úspěšný vstup dítěte do školského procesu. Záměrem článku je představit vizi návazného kurikula těchto dvou školských stupňů v konfrontaci s reálnou úrovní této problematiky v praxi mateřských a základních škol.
Reflexe reality byla zjišťována prostřednictvím analýzy názorů stratifikovaně vybraného souboru.

Klíčová slova: preprimární vzdělávání, primární vzdělávání, výchovně vzdělávací činnost, povinné vzdělávání, kurikulum, výzkumná sonda.

Zveřejněno: 1. červenec 2015  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ, D., & Miroslav, J. (2015). KLADY A ZÁPORY STRATEGIE PARTNERSTVÍ MATEŘSKÝCH A ZÁKLADNÍCH ŠKOL. Trends in education8(1), 320-324. doi: 10.5507/tvv.2015.016
Stáhnout citaci

Reference

  1. Berčíková, Alena, Eva Šmelová a Stolinská Dominika. Učitel - aktér edukačního procesu předškolního vzdělávání. Olomouc, 2014. ISBN 978-80-244-4033-0.
  2. Bílá kniha. Praha: MŠMT ČR, 2002. ISBN 80-211-0372-8.
  3. ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE, Výroční zprávy České školní inspekce za školní rok 2006/2007, 2007/2008, 2009/2010, 2010/2011), [citováno 8.1.2013] Dostupné na internetu: http://clanky.rvp.cz/wp-content/upload/prilohy/9883/odkladypovinne_skolni_dochazky_ _clanek_ ke_stazeni.pdf.
  4. Key Data on Education in Europe. EURYDICE, Brusel, 2012. ISBN 978-92-9201-242-7.
  5. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VÚP, 2004. ISBN 80-8700000-5. Dostupné z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP_PV-2004.pdf.
  6. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2013. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-programpro-zakladni-vzdelavani.
  7. Strategie 2020. Praha: MŠMT ČR, 2013.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.