Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1
TVV 2015, 8(1):339-342 | DOI: 10.5507/tvv.2015.018
POJETÍ DIDAKTIKY ELEKTROTECHNIKY
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc
Elektrotechnika je tradičním oborem, s jehož produkty se potkáváme na každém kroku. Kromě toho, že naše domy svítí a je v nich teplo, že je příjemné mít televizi, je i skvělé mít díky počítači celý svět na dosah ruky. Nic z toho bychom neměli bez odborníků - elektrotechniků. Jejich příprava je otázkou vzdělávání v systému odborného školství, kde výuka elektrotechnických předmětů je zaměřena na získání základních teoretických i praktických znalostí, přičemž na teoretické poznatky bezprostředně vždy navazují praktická cvičení, kde si žáci vyzkoušejí teoretické poznatky na konkrétních příkladech. Vymezení odborné přípravy učitelů pro stránce oborově didaktické je důležitou součástí moderního pojení učitele, odborníka v daném oboru.
Klíčová slova: Oborová didaktika; elektrotechnika; výuka; učitel odborných předmětů.
Zveřejněno: 1. červenec 2015 Zobrazit citaci
Reference
- SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007, 322 s. ISBN 978-80-247-1821-7.
- PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2006, 271 s. ISBN 80-7178-944-5.
- JANÍK, Tomáš. Didaktika obecná a oborová: pokus o vymezení a systematizaci pojmů [online]. Centrum pedagogického výzkumu PdF MU Brno, [cit. 2013-12-26]. Dostupné z: http://www.akreditacnikomise.cz/attachments/article/279/didaktika_obecna_a_oborova_Janik.p df
- ULJENS, Michael. School didactics and learning: a school didactic model framing an analysis of pedagogical implications of learning theory. Hove (East Sussex): Psychology Press, 1997. ISBN 0863777015.
Přejít k původnímu zdroji...
- OURODA, Stanislav a Vlastimil ŠVEC. Oborová didaktika. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita, 2000, 117 s. ISBN 80-715-7477-5
- PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003, 322 s. ISBN 80-717-8772-8
- BROCKMEYEROVÁ-FENCLOVÁ, Jitka., Vratislav ČAPEK a Jiří KOTÁSEK. Oborové didaktiky jako samostatné vědecké disciplíny. Pedagogika, 2000, roč. 50, č. 1, s. 23-37. ISSN 0031-3815
- DRAHOVZAL, Jan, Oldřich KILIÁN a Rudolf KOHOUTEK. Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido, 1997, 156 s. ISBN 80-85931-35-4.
- KROPÁČ, Jiří., et al. Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004, 223 s. ISBN 80-244-0848-1.
- KATH, Fritz M. Ein Modell zur Unterrichtsvorbereitung. 2. Aufl. Alsbach/Bergstraße: Leuchtturm-Verl, 1981. ISBN 3880640386.
- KATTMAN, U.; DUIT, R.; GROPENGIESSER, H., KOMOREK, M. Das Modell der Didaktischen Rekonstruktion - Ein Rahmen für naturwissenscha sdidaktische Forschung und Entwicklung. Zeitschri für Didaktik der Naturwissenscha en, 1997, roč. 3, s. 3-18.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.