Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1
TVV 2015, 8(1):141-144
VYUŽITÍ TESTŮ S VÝBĚREM SPRÁVNÉ ODPOVĚDI V MATEMATICE
- Katedra přírodních věd, Vysoká škola technická a ekonomická, Okružní 10, 370 01 České Budějovice, ČR
Článek se věnuje testování studentů matematiky pomocí testů s výběrem správné odpovědi. Jedná se o využití jedné části e-learningu používané u studentů kombinované formy. Je zde popsána metodika tvorby takových testů, která je následována statistickým vyhodnocením a rozborem úspěšnosti studentů. Jsou zde prezentovány nejčastější typy chyb v testech. Je diskutována vhodnost tohoto typu testování zejména u studentů kombinované formy vysokoškolského studia.
Klíčová slova: testování studentů, testy s výběrem správné odpovědi, pravděpodobnost.
Zveřejněno: 1. červenec 2015 Zobrazit citaci
Reference
- DOBBS, S., MILLER, J., Statistics 1. Adv. Level Mathematics. Cambridge University Press, 2002.
- HÁTLE, J., LIKEŠ, J., Základy počtu pravděpodobnosti a matematické statistiky: vysokošk. učebnice. 1. vyd. Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury. 1972. 463 s. Řada ekonomické literatury
- CHLÁDEK, P., NÝDL, V., ŠULISTA, M., Struktura zápočtových testů z matematiky a jejich vyhodnocování. In L. Hračková ed. Sborník aktuální otázky výuky matematiky na ekonomických oborech. Brno: Masarykova univerzita, 2011. s. 34-37, 4 s. ISBN 978-80210-5669-5
- CHLÁDEK, P., SMETANOVÁ, D., Elektronické testování z matematiky, Media4u magazine. 2014, roč. 11, č. 2/2014, s. 42-44. ISSN 1214-9187. Dostupné z: http://www.media4u.cz/mm022014.pdf
- CHLÁDEK, P., SMETANOVÁ, D., Zhodnocení přínosu elektronického testování studentů v matematice, Trendy ve vzdělávání. 2014, roč. 7, č. 1, s. 328-331. ISSN 18058949. Dostupné z: http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/tvv14/tvv_2014_proceedings.pdf
- KLEMENT, M., CHRÁSKA, M., DOSTÁL, J., MAREŠOVÁ, H. E-learning: elektronické studijní opory a jejich hodnocení. Olomouc: Agentura GEVAK, s.r.o., 2012. 341 s. ISBN 978-80-86768-38-0. Dostupné z: http://www.kteiv.upol.cz/uploads/soubory/klement/elearning/klement-a-kol-elearning.pdf
- SCHINDLER, R. a kol., Rukověť autora testových úloh. Vyd. 1. Praha, Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání, 2006, 86 s. ISBN 80-239-7111-5
- SMETANOVÁ, D., CHLÁDEK, P., Jak konstruovat "multiple choice" úlohy z matematiky, Trendy ve vzdělávání. 2014, roč. 7, č. 1, s. 402-404. ISSN 1805-8949. Dostupné z: http://www.kteiv.upol/tvv_web/tvv14/tvv_2014_proceedings.pdf
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.