Trendy ve vzdělávání, 2016 (roč. 9), číslo 1
TVV 2016, 9(1):198-204 | DOI: 10.5507/tvv.2016.027
EFEKTIVITA SOFTWARU DYNAMICKÉ GEOMETRIE PŘI SAMOSTUDIU NA PŘÍKLADĚ JEDNOHO GEOMETRICKÉHO KONCEPTU
- Department of Mathematics, Faculty of Education at Palacký University in Olomouc, Žižkovo nám. 5, 77140 Olomouc, CZ
Článek prezentuje výzkumný projekt týkající se efektivity využití programu GeoGebra při samostudiu realizovaného na základě geometrického principu pravidelných teselací v porovnání s tradičními metodami (tužkou na papír či použitím papírových modelů). Projekt byl realizován na vzorku více než 70 studentů nematematických bakalářských studijních oborů. Naše výsledky ukazují, že použití programu GeoGebra (příklad softwaru dynamické geometrie) nemusí být vždy lepší než tradiční metody, zejména pokud se používá výlučně pro samostudium.
Klíčová slova: pravidelné mnohoúhelníky, pravidelné teselace, software dynamické geometrie
Zveřejněno: 1. červenec 2016 Zobrazit citaci
Reference
- CLEMENTS D. H., BATTISTA M. T. Geometry and spatial reasoning. In D. A. Grouws (ed.), Handbook of research on Mathematics Teaching and Learning. New York: Macmillan, 1992.
- GOMES, A. S., QUEIROZ, A. E. M., CARVALHO, F. A. T., ALVES, F. J. A. The Learning of geometric concepts using Dynamic Geometry Software. In: Julie A. Jacko (ed.) & Constantine Stephanidis (ed.), HCI INTERNATIONAL 2003, Creta, Grécia. Human Computer Interaction, International Proceedings 2003. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., 2003.
- NOCAR, D. - NOVÁK, B. Objevujeme s Cabri. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitatis Catholica Ružomberok, Rok 2015, ročník 14, číslo 2. Ružomberok: Verbum vydavateľstvo Katolickej univerzity, 2015. ISSN 1336-2232.
- NOCAR, D. - ZDRÁHAL, T. The Potential of Dynamic Geometry for Inquiry Based Education. In EDULEARN15 Proceedings. Barcelona: IATED, 2015. ISBN 978-84-606-82431 / ISSN 2340-1117.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.