Trendy ve vzdělávání, 2017 (roč. 10), číslo 1
TVV 2017, 10(1):15-20 | DOI: 10.5507/tvv.2017.003
KONEKTIVISMUS JAKO DETERMINANTA ROZVOJE SYSTÉMU NIŽŠÍHO SEKUNDÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI INFORMATIKY
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP
Příspěvek se zabývá tématem Konektivismus jako determinanta rozvoje systému nižšího sekundárního vzdělávání v oblasti informatiky. Koncept konektivismu se stále častěji objevuje v podmínkách českých škol a projevuje se například stále větším využíváním sociálních sítí ve vzdělávání. Tato problematika se stává s ohledem na obecnou oblibu sociálních sítí stále aktuálnější, a proto jsme se rozhodli na tuto skutečnost reagovat, a to realizací výzkumného šetření, reflektujícího využití těchto nových médií ve vzdělávání. Příspěvek předkládá dílčí cíle práce, popis předpokládaného designu výzkumu. Výzkum bude rozdělen na dvě části a to na dotazníkové šetření a experiment. Sběr dat proběhne u žáků druhého stupně základní školy Olomouckého, Jihomoravského a Zlínského kraje.
Klíčová slova: konektivismus, sociální sítě, informační gramotnost, informační vzdělávání
Zveřejněno: 26. září 2017 Zobrazit citaci
Reference
- ANON. (2011). Kurz: Vzdělávací technologie pro 21. století. Metodický portál RVP.CZ [online]. Dostupné z: http://elearning.rvp.cz/kurzy/course/view.php?id=217. 3.
- BRDIČKA, Bořivoj. (2008). Konektivismus - teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí. In: Metodický portál: Články [online]. Dostupné z: http://spomocnik.rvp.cz/clanek/10357/.
- DOWNES, Stephen, (2005). An Introduction to Connective Knowledge. In: Stephen's Web [online]. Dec 22. Dostupné z: http://www.downes.ca/post=33034.
- DOWNES, Stephen, (2008b). Places To Go: Connectivism and Connective Knowledge. Innovate: Journalof Online Education. 5(1). ISSN 1552-3233. Dostupné také z:http://bsili.3csn.org/files/2010/06/Places_to_Go__Connectivism__Connective_Knowledge.pdf
- DOWNES, Stephen. (2012). Creating the Connectivist Course. In: Stephen's Web [online]. Dostupné z: http://www.downes.ca/post/57750.
- HARASIM, Linda. (2012). Learning Theory and Online Technologies. New York: Routledge. ISBN 978-0-203-84693-3.
Přejít k původnímu zdroji...
- CHRÁSKA, Miroslav. (2006). Úvod do výzkumu v pedagogice. ISBN 80-244-1367-1.
- KOP, Rita, (2011). The Challenges to Connectivist Learning on Open Online Networks: Learning Experiences during a Massive Open Online Course. International Review of Research in Open and Distance Learning[online]. 12(3), s. 19-38. Dostupné z: http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/882.
Přejít k původnímu zdroji...
- MEZRICH, Ben. (2010). Miliardáři z Facebooku. Příběh zakladatelů společnosti plný sexu peněz, geniality a zrady. ISBN 978-80-251-2823-7.
- SAHIN, Mehmet. (2012). Pros and Cons of Connectivism as a Learning Theory. International Journal of Physical and Social Sciences[online]. 2(4), s. 437-454. ISSN 2249-5894. Dostupné z: http://www.ijmra.us/project%20doc/IJPSS_APRIL2012/IJMRA-PSS1296.pdf.
- SIEMENS, George. (2004). Connectivism: a Learning Theory for the Digital Age. In: Elearnspace: everything elearning[online]. Dostupné z: http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism.htm.
- SIEMENS, George. (2006). Connectivism: Learning Theory or Pastime for the Self-Amused? Dostupné z: http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism_self-amused.htm.
- SUDICKÝ, Petr (ed.). (2011). Nové technologie ve vzdělávání: vzdělávací software a interaktivní tabule. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-2720-1.
- ŠIMONOVÁ, Ivana aj. (2010). Styly učení v aplikacích eLearningu. ISBN 978-80-84771-44-1.
- TRACEY, Ryan. (2009). Instructivism, constructivism or connectivism?. Training and Development in Australia. 36(6), s. 8-9. ISSN 0310-4664.
- VERHAGEN, Pløn. (2006). Connectivism: a New Learning Theory? [online]. Dostupné z: http://www.scribd.com/doc/88324962/Connectivism-a-New-Learning-Theory.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.