Trendy ve vzdělávání, 2017 (roč. 10), číslo 1
TVV 2017, 10(1):21-27 | DOI: 10.5507/tvv.2017.004
IDENTIFIKACE VÝUKOVÝCH METOD POUŽÍVANÝCH PŘI PŘÍPRAVĚ BUDOUCÍCH UČITELŮ MATEMATIKY
- Katedra matematiky, Pedagogická fakulta UP
Aktuální trendy současné pregraduální přípravy učitelů matematiky jsou orientovány nejen na kvalitu poznatků a vědomostí, které si mají studenti osvojit, ale také na způsob, kterým jim mají být předávány. Teoretické základy aktuálních vzdělávacích přístupů by se studenti učitelství měli dozvědět v průběhu studia obecných psychologických a pedagogických disciplín nebo v průběhu studia oborových didaktik. Problémem bývá jejich praktická realizace. Opomíjen bývá právě vlastní prožitek vhodné výukové metody nebo postupu v rámci seminářů. V příspěvku vycházíme z toho, že implementace efektivních výukových strategií učitele matematiky do školní praxe je významně ovlivněná mírou užívání těchto metod v rámci jeho pregraduální přípravy. Hlavním cílem příspěvku je identifikovat výukové metody používané v matematických disciplínách při přípravě budoucích učitelů matematiky 1. a 2. stupně ZŠ na katedře matematiky PdF UP. Dílčím cílem je navrhnout ve vybraných případech možnosti užívání efektivnějších metod s cílem zkvalitnit pregraduální přípravu budoucích učitelů.
Klíčová slova: učitel, matematika, výuková metoda, pregraduální příprava
Zveřejněno: 26. září 2017 Zobrazit citaci
ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | Chicago Notes | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
Reference
- Grecmannová, H., Urbanovská, E., & Novotný, P. (2001). Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex.
- Holotová, V. (2012). Otevřené vyučování jako jedna z moderních metod. Dostupné z http://clanky.rvp.cz/clanek/c/s/15137/OTEVRENE-VYUCOVANI-JAKO-JEDNA-Z-MODERNICH-METOD.html/
- Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Gradapublishing.
- Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.
- Zormanová, L. (2012). Výukové metody v pedagogice. Praha: GradaPublishing.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.