Trendy ve vzdělávání, 2018 (roč. 11), číslo 2

TVV 2018, 11(2):64-67 | DOI: 10.5507/tvv.2018.012

ALGORITMICKÉ MYŠLENÍ NA 1. STUPNI ZŠ S ROBOTICKÝMI VČELKAMI

SIMBARTL Petr

Algoritmické myšlení je v současnosti řešeným pojmem vzhledem ke strategii digitálního vzdělávání do roku 2020. Hledání řešení – algoritmů se však ale neuplatňuje jen v programování, ale i v běžném životě, kdy hledáme nejlepší možnou variantu. Cílem šetření bylo zjistit, jaké jsou ovlivňující faktory na algoritmické myšlení u dětí. Za použití robotických hraček jsme zjišťovali úspěšnost dětí při plnění zadaného úkolu. Pro empirické měření byly použity dvě skupiny dětí z jedné ZŠ (1. a 2. třída). Na základě příležitostného výběru byl získán celkový vzorek 31 dětí. Dívky vykazovaly vyšší úspěšnost. Důvodem lepších výsledků nebyla předchozí znalost, na kterou jsme se také dotazovali, nýbrž důslednost zadání programu a kontroly během zadávání.  Vzorek dětí byl určen na pilotážní měření, ve kterém jsme ověřili proveditelnost a budeme muset provést úpravy. Přesto jsme získali základní údaje. Pro další měření budeme testovat více tříd pro potvrzení našich hypotéz – zaměřených na ovlivňující faktory.

Klíčová slova: algoritmické myšlení, Bee-Bot, programování, 1. stupeň ZŠ

Vloženo: 31. květen 2018; Přijato: 9. srpen 2018; Zveřejněno online: 19. prosinec 2018; Zveřejněno: 21. prosinec 2018  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SIMBARTL, P. (2018). ALGORITMICKÉ MYŠLENÍ NA 1. STUPNI ZŠ S ROBOTICKÝMI VČELKAMI. Trends in education11(2), 64-67. doi: 10.5507/tvv.2018.012
Stáhnout citaci

Reference

  1. Asad, K., Tibi, M. & Raiyn, J. (2016). Primary School Pupils' Attitudes toward Learning Programming through Visual Interactive Environments. World Journal of Education, v6 n5 p20-26 2016 Přejít k původnímu zdroji...
  2. Futschek, G. & Moschitz, J. (2011). Learning Algorithmic Thinking with Tangible Objects EasesTransition to Computer Programming. Informatics in Schools, Contributing to 21st Century Education, p155-164, Springer-Verlag Berlin Heidelberg. Přejít k původnímu zdroji...
  3. Gürbüz, H., Evlioglu, B., Erol, Ç. S., Gülseçen, H. & Gülseçen, S. (2017). "What's the Weather Like Today?": A Computer Game to Develop Algorithmic Thinking and Problem Solving Skills of Primary School Pupils. Education and Information Technologies, v22 n3 p1133-1147 May 2017 Přejít k původnímu zdroji...
  4. Krotký, J. (2017). Specifics of educational field man and the world of work in relation to the potential for developing digital literacy. Journal of Technology and Information Education. Olomouc - EU: Univerzita Palackého, 9(2). pp. 155-169. Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.