Trendy ve vzdělávání, 2018 (roč. 11), číslo 2
TVV 2018, 11(2):130-139 | DOI: 10.5507/tvv.2018.024
HRAVÁ FORMA STAVBY A PROGRAMOVANIA ROBOTOV NA ZÁKLADNEJ ŠKOLE
Štúdia sa zaoberá robotickými stavebnicami, ktoré sa využívajú v edukácii na základných školách. Autori analyzujú, opisujú, a navrhujú akými formami môže prebiehať výučba stavby a programovania robotov. Skúmajú, aká je vybavenosť základných škôl robotickými stavebnicami, aké postoje majú žiaci k práci s robotickými stavebnicami a či ich používanie má kladný vplyv na zlepšenie technických zručností žiakov. Zaujíma ich tiež, či dochádza k zlepšeniu vzťahu žiakov k programovaniu, prírodovedným a technickým predmetom. Autori prinášajú svoje skúsenosti z práce s robotickou stavebnicou LEGO MINDSTORMS EV3 v záujmovom krúžku informatiky pre žiakov druhého stupňa základnej školy a tiež z prípravy budúcich učiteľov informatiky na zavedenie edukačnej robotiky do škôl.
Klíčová slova: robot, robotická stavebnica, programovanie robotov, Lego Mindstorms EV3
Vloženo: 9. srpen 2018; Přijato: 28. listopad 2018; Zveřejněno online: 28. listopad 2018; Zveřejněno: 21. prosinec 2018 Zobrazit citaci
Reference
- Havelka, M. & Částková, P. (2015). Využití konstrukčních stavebnic Lego v předškolním vzdělávání. In Trendy ve vzdělávání 2015, 8(1):102-112 | DOI: 10.5507/tvv.2015.004, ISSN 1805-8949
Přejít k původnímu zdroji...
- Havelka, M. & Dömischová, I. (2013). Spojení konstrukční stavebnice LEGO WeDo s projektem Schratch jako jedna z alternatívních cest ve výuce algoritmizace a programování na 1. stupni ZŠ. (Informační a komunikační technologie ve vzdělávání). In: Trendy ve vzdělávání 2013, s. 205-211, ISSN 1805-8949
- Chráska, M. & Basler, J. (2016). Research of Computer game addiction among the 18-year-old students of general upper secondary schools in the Czech republic. In ICERI 2016 Proceedings : 9th International Conference of Education, Research and Innovation : Seville, 2016 pp. 69-78, ISBN 978-84-617-5895-1
Přejít k původnímu zdroji...
- LEGO MINDSTORMS EV30. [online]. [cit. 2018.03.25] Dostupné na Internete: http://complubot.com/inicio/wp-content/uploads/2015/12/ev3_proyectos_01.png
- LEGO MINDSTORMS EV3 kocka [online] [cit. 2018.4.21] Dostupné na Internete: https://multimedia.bbycastatic.ca/multimedia/products/1500x1500/102/10262/10262624_6.jpg
- Minarčík, J. & Havelka, M. (2011). Využití stavebnic ve výuce na ZŠ. In Chráska, M., Klement, M., Serafín, Č. & Havelka, M. (2011). Trendy ve vzdělávání, s. 123-128, ISBN 978-80-86768-34-2
- Stavebnica LEGO MINDSTORMS EV3. [online]. [cit. 2018.04.20.] Dostupné na Internete: http://s7d5.scene7.com/is/image/ni/8358291640_bdr?$newsWebready$
- Stoffa, J. & Stoffová, V. (1997). Medziodborové vzťahy technickej výchovy a informatiky. In Bohony, Z. P. & Konečný, P. (1997). Zborník MEDACTA '97 : Zväzok 5. 1. vyd. Nitra - EU: Slovdidac, s. 1491-1495, ISBN 80-967339-9-0
- Stoffa, J. & Stoffová, V. (2017). Terminológia informatiky a IKT. 1. vyd. Trnava - EU: TYPI Universitas Tyrnaviensis. 251 s. ISBN 978-80-568-0065-2
- Zboran, M. (2017). Využitie robotických stavebníc na základných školách. (Rigorózna práca) Trnava : Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita. 133 s.
- Zhang, J. (2016). Teaching Artificial Intelligence Using Lego, Session the use of robots and gemification in education, Las Vegas. ISBN 1-60132-435-9, [online]. [cit. 2018.4.12.] Dostupné na Internete: http://worldcomp-proceedings.com/proc/p2016/FEC3679.pdf
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.