Trendy ve vzdělávání, 2019 (roč. 12), číslo 1

TVV 2019, 12(1):12-19 | DOI: 10.5507/tvv.2019.001

EDUKACE PRAXÍ – MULTIMEDIÁLNÍ PROJEKT JAKO SPOLEČNÁ PARTICIPACE ŽÁKA A UČITELE

BARTOŠ David
Katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta UP, Olomouc

V pedagogice ale i v rámci širší veřejnosti se čím dál častěji hovoří o nutné reformě školství a obecně o aktivizování vzdělávání, tak aby více reflektovalo obraz současné společnosti a způsobu života, jeho nároků, procesů, vlastností a vývoje. To vše míří k aktualizování klíčových kompetencí, forem a obsahů výuky, jež se pojí především s interdisciplinaritou, komunikačními schopnostmi, spoluprací a prezentací vlastních dovedností, vědomostí a zkušeností. Tyto tendence se odehrávají ve světě, kde digitální technologie a s nimi spojená multimédia jsou rozšířené natolik, že jimi disponuje téměř každý člověk a to často od útlého věku. Příspěvek obě zmíněné oblasti reflektuje, popisuje a v závěru nabízí možné využití jejich společné syntéze v rámci vzdělávání.

Klíčová slova: multimédia, projekt, interdisciplinarita, rovnost, participace

Vloženo: 29. květen 2019; Přijato: 1. listopad 2019; Zveřejněno online: 18. prosinec 2019; Zveřejněno: 27. prosinec 2019  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
BARTOŠ, D. (2019). EDUKACE PRAXÍ – MULTIMEDIÁLNÍ PROJEKT JAKO SPOLEČNÁ PARTICIPACE ŽÁKA A UČITELE. Trends in education12(1), 12-19. doi: 10.5507/tvv.2019.001
Stáhnout citaci

Reference

  1. Bregman, R. (2017). Utopie pro realisty. Praha: Euromedia Group, a. s. y
  2. Dvořáková, M. (2009). Projektové vyučování v české škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
  3. Dvořáková, M. (2009). Projektové vyučování v české škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
  4. Greger., D. & Ježková, V. (2007). Školní vzdělávání zahraniční trendy a inspirace. Praha: Karolinum.
  5. Havlínová, M. (1994). Jak měnit a rozvíjet vlastní školu. Praha: agentura STROM.
  6. Kilpatrick, H. W. (1918). The Project Method: The Use Of The Purposeful Act In The Educative Process. Whitefish-USA: Kessinger Publishing.
  7. Kolář, Z. & Šikulová, R. (2007). Vyučování jako dialog. Praha: Grada.
  8. Kratochvílová, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova Univerzita
  9. Porybný, I. (2017) Finské školství: Co se skrývá za tímto fenoménem? [online] in Medium [cit. 2019-05-29] Dostupné z https://medium.com/edtechkisk/finsk%C3%A9%C5%A1kolstv%C3%AD-co-se-skr%C3%BDv%C3%A1-za-t%C3%ADmtofenom%C3%A9nem-d74a8dc15b07
  10. Rýdl, K. & Nejedlá, D. (2001). Václav Příhoda, Stanislav Velinský a empirické myšlení v pedagogice. Praha: Univerzita Karlova.
  11. Švehla, M. (2019). Chci přidat školám volnost: Rozhovor s ministrem školství Robertem Plagou [online] in Respekt [cit. 2019-05-29] Dostupné z https://www.respekt.cz/tydenik/2019/21/chci-pridatskolamvolnost?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+respektpolitika+%28T%C3%BDden%C3%ADk+Respekt+%E2%80%A2+Politika%29
  12. Valenta, J. (1993). Pohledy. Projektová metoda ve škole a za školou. Praha: Ipos Arama.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.