Trendy ve vzdělávání, 2019 (roč. 12), číslo 1

TVV 2019, 12(1):44-49 | DOI: 10.5507/tvv.2019.009


ROZŠÍŘENÁ REALITA A ODBORNÁ PŘÍPRAVA V ŠIRŠÍM EVROPSKÉM KONTEXTU

RICHTEREK Lukáš, ŘÍHA Jan
Katedra experimentální fyziky, Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci

Zpráva projektu AROMA (AROMA project consortium, 2018) shrnuje studii provedenou v partnerských zemích projektu (Belgie, Česká republika, Řecko, Malta, Rumunsko, Španělsko a Švédsko) s cílem identifikovat vzdělávací potřeby spojené s technologií rozšířené reality (AR) i s rozvojem dovedností a kompetencí k podnikání a zmapovat povědomí o technologii AR. Pro projekt slouží šetření také jako první krok k identifikaci mezer a problémových míst, které by mohl pokrýt kurz integrující AR s vybranými dovednostmi a kompetencemi.

Klíčová slova: rozšířená realita, kompetence pro podnikání, odborné vzdělávání a příprava

Vloženo: 31. květen 2019; Přijato: 25. listopad 2019; Zveřejněno online: 18. prosinec 2019; Zveřejněno: 27. prosinec 2019  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
RICHTEREK, L., & Jan, Ř. (2019).
ROZŠÍŘENÁ REALITA A ODBORNÁ PŘÍPRAVA V ŠIRŠÍM EVROPSKÉM KONTEXTU. Trends in education12(1), 44-49. doi: 10.5507/tvv.2019.009
Stáhnout citaci

Reference

  1. Akçayir, M., & Akçayir, G. (2017). Advantages and challenges associated with augmented reality for education: A systematic review of the literature. Educational Research Review, 20, 1-11. doi: 10.1016/j.edurev.2016.11.002. Přejít k původnímu zdroji...
  2. AROMA project consortium (2018). Status & Foresight Report of European Augmented Reality Training Needs. Retrieved from: https://sites.google.com/view/ka2project/home.
  3. Chang, S.-C., & Hwang, G.-J. (2018). Impacts of an augmented reality-based flipped learning guiding approach on students' scientific project performance and perceptions. Computers & Education, 125, 226-239. doi: 10.1016/j.compedu.2018.06.007. Přejít k původnímu zdroji...
  4. Chen, C., & Wang, C.-H. (2015). Employing Augmented-Reality-Embedded Instruction to Disperse the Imparities of Individual Differences in Earth Science Learning. Journal of Science Education and Technology, 1-13. doi: 10.1007/s10956-015-9567-3. Přejít k původnímu zdroji...
  5. Chiu, J. L., DeJaegher, C. J., & Chao, J. (2015). The effects of augmented virtual science laboratories on middle school students' understanding of gas properties. Computers & Education, 85, 59-73. doi: 10.1016/j.compedu.2015.02.007. Přejít k původnímu zdroji...
  6. European Commission (2017). Developing key competencies for all throughout life. Retrieved from: https://ec.europa.eu/education/sites/education/files/document-library-docs/factsheet-key-competences-lifelong-learning_en.pdf.
  7. Figure 4: The answer to the question whether the AR technology might be useful in respondents work (business, education)
  8. DOI: 10.5507/tvv.2019.009 Trendy ve vzdělávání 2019 Přejít k původnímu zdroji...
  9. 49
  10. Fuchsova, M., & Korenova, L. (2019). Visualisation in Basic Science and Engineering Education of Future Primary School Teachers in Human Biology Education Using Augmented Reality. European Journal of Contemporary Education, 8(1), 92-102. doi: 10.13187/ejced.2019.1.92. Přejít k původnímu zdroji...
  11. Ibáñez, M.-B., & Delgado-Kloos, C. (2018). Augmented reality for STEM learning: A systematic review. Computers & Education, 123, 109-123. doi: 10.1016/j.compedu.2018.05.002. Přejít k původnímu zdroji...
  12. Lamanauskas, V. (2008). The Augmented Reality Teaching / Learning Platform: Some Implications for the Present and Future. In.: Information and Communication Technology in Natural Science Education-2008 (Proceedings of International Scientific Conference, 28-29 November 2008). Siauliai: Siauliai University Press, p. 5-7. ISBN 978-9986-38-943-9.
  13. Lincoln, J. (2018). Augmented reality Moon for astronomy lessons. The Physics Teacher, 56(7), 492-493. doi: 10.1119/1.5055344. Přejít k původnímu zdroji...
  14. Yip, J. et al. (2018). Improving quality of teaching and learning in classes by using augmented reality video. Computers & Education. doi: 10.1016/j.compedu.2018.09.014. Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.