Trendy ve vzdělávání, 2020 (roč. 13), číslo 2

TVV 2020, 13(2):62-67 | DOI: 10.5507/tvv.2020.012

UČEBNICE INFORMATIKY POHLEDEM UČITELŮ

MALIŠŮ Petri, ŠALOUN Petr
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP

V dnešním světě digitálních technologií nás může napadnout otázka, zda v něm mají tradiční papírové učebnice stále své místo, a to obzvlášť v informatických předmětech, ve kterých probíhá výuka především za použití počítačů. Příspěvek shrnuje první výsledky výzkumu „Využívání učebních materiálů v informatice“ zaměřeného na roli učebnic ve výuce informatiky. Výzkum se zaměřil na to, zda a jakým způsobem učitelé učebnice používají, jaké vidí nedostatky ve stávajících publikacích a jak si představují ideální učebnici informatiky.

Klíčová slova: Učebnice, výuka informatiky, výukové materiály

Vloženo: 31. květen 2020; Přijato: 21. prosinec 2020; Zveřejněno online: 21. prosinec 2020; Zveřejněno: 1. únor 2021  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
MALIŠŮ, P., & ŠALOUN, P. (2020). UČEBNICE INFORMATIKY POHLEDEM UČITELŮ. Trends in education13(2), 62-67. doi: 10.5507/tvv.2020.012
Stáhnout citaci

Reference

  1. Chráska, M. (2016) Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada. Kalhous, Z & Obst, O. (2009). Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál.
  2. Klement, Milan. (2012) E-learning: elektronické studijní opory a jejich hodnocení. Olomouc: Agentura Gevak.
  3. Mališ, P. (2019). Didaktické materiální prostředky ve výuce informatiky. TVV, 12(2), 46-52. Přejít k původnímu zdroji...
  4. Mikk, J. (2007). Učebnice: Budoucnost národa. In: Hodnocení učebnic. Brno: Paido.
  5. Stoffová, V. (2017). Conceptual cybernetic models of teaching and learning. In Firsov, A., Mathematical Modeling, 1(2), 80-83.
  6. Šambazov, R. (2017) Analýza učebnic pro výuku předmětů se zaměřením na ICT a informatiku na základní škole v Rusku a na Slovenku [online]. [cit. 2019-05-20]. Dostupné z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/162768

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.