Trendy ve vzdělávání, 2021 (roč. 14), číslo 2

TVV 2021, 14(2):87-93 | DOI: 10.5507/tvv.2022.007

TESTOVÁNÍ KVĚTINOVÝCH NÁMĚTŮ NA TVOŘENÍ PRO DĚTI V MŠ

SEDLÁČKOVÁ Alena, SIMBARTL Petr
Oddělení technické výchovy, Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy, Fakulta
pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni

Tento příspěvek se zabývá náměty pro rozvoj jemné motoriky u dětí v mateřské škole. Zaměřuje se na důležitost jemné motoriky u dětí, která je nutná pro jejich rozvoj i vstup na základní školu. Uvádí důvody, proč je toto nutné řešit. Cílem článku je představit naší tvorbu, kterou bylo vytvoření několika otestovaných námětů, které se zaměřují na rozvoj jemné motoriky. Při testování nás zajímala souvislost mezi náročností a oblíbeností námětů. Tyto náměty jsme otestovali a následně vznikla malonákladová kniha s náměty, která byla distribuována do některých mateřských škol v Plzeňském kraji. Chtěli jsme tak představit několik zajímavých námětů a činností vhodných do MŠ s rozvojem jemné motoriky ale i v souladu s „Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání“.

Klíčová slova: dekorace, květinové náměty, mateřská škola, předškolní věk, rozvoj jemné motoriky

Vloženo: 30. květen 2021; Revidováno: 6. únor 2022; Přijato: 14. únor 2022; Zveřejněno online: 14. únor 2022; Zveřejněno: 1. únor 2022  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SEDLÁČKOVÁ, A., & SIMBARTL, P. (2021). TESTOVÁNÍ KVĚTINOVÝCH NÁMĚTŮ NA TVOŘENÍ PRO DĚTI V MŠ. Trends in education14(2), 87-93. doi: 10.5507/tvv.2022.007
Stáhnout citaci

Reference

  1. Bhatia, P., Davis, A., & Shamas-Brandt, E. (2015). Educational gymnastics: The effectiveness of montessori practical life activities in developing fine motor skills in kindergartners. Early Education and Development, 26(4), 594-607. doi:10.1080/10409289.2015.995454 Přejít k původnímu zdroji...
  2. Dababneh, K., Ihmeideh, F. M., & Al-Omari, A. A. (2010). Promoting kindergarten children's creativity in the classroom environment in Jordan. Early Child Development and Care, 180(9), 1165-1184. doi:10.1080/03004430902872950 Přejít k původnímu zdroji...
  3. Laštůvková, K. & Simbartl, P. (2020) Use of quiet book in kindergarten. ICERI2020 Proceedings 3800-380. doi:10.21125/iceri.2020.0860 Přejít k původnímu zdroji...
  4. Sedláčková, Alena. (2021). Květinové tvoření pro předškolní děti. Plzeň. Bakalářská práce (Bc.). ZČU v Plzni. Fakulta pedagogická
  5. Skelton, H., & Leclair, L. (2019). The early development instrument - creation of a fine motor/visual motor index. Journal of Occupational Therapy, Schools, & Early Intervention, 12(3), 284-297. doi:10.1080/19411243.2019.1590753 Přejít k původnímu zdroji...
  6. Stewart, R. A., Rule A. C. & Giordano D.A. (2007). The Effect of Fine Motor Skill Activities on Kindergarten Student Attention. Early Childhood Education Journal, 35(2), 103-109. doi:10.1007/s10643-007-0169-4 Přejít k původnímu zdroji...
  7. Suggate, S., Pufke, E., & Stoeger, H. (2019). Children's fine motor skills in kindergarten predict reading in Grade 1. Early Childhood Research Quarterly, 47, 248-258. doi:10.1016/j.ecresq.2018.12.015 Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.