Trendy ve vzdělávání, 2022 (roč. 15), číslo 1

TVV 2022, 15(1):5-12 | DOI: 10.5507/tvv.2022.008

POPIS A POROVNÁNÍ VYBRANÝCH PLATFOREM PRO REALIZACI ON-LINE VZDĚLÁVACÍCH AKTIVIT

KLEMENT Milan, NĚMEC Daniel
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Olomouc, Česká republika
Gymnázium, Bilíkova 24, Bratislava, Slovenská republika

S ohledem na pandemickou situaci, je nucena celá řada vzdělávacích institucí doplňovat klasickou výuku on-line aktivitami. Volba příslušného technického prostředku, ať již v podobě LMS (např. Moodle) či komunikačních platforem s možností sdílení výukových materiálů (např. MS Teams), je převážně na volbě příslušné vzdělávací instituce. Ta je často postavena před nelehkou volbu, neboť nabídka na trhu těchto aplikací a systémů je široká, a není snadné najít nejvhodnější nástroj, který by vyhovoval všem potřebám. Z tohoto důvodu vznikla tato stať, která popisuje hlavní charakteristiky a vlastnosti vybraných platforem pro podporu on-line vzdělávacích aktivit, které jsou v současnosti dostupné na českém trhu. Součástí tohoto popisu je i jejich srovnání a vymezení hlavních přínosů či negativ jednotlivých platforem, s cílem ulehčit orientaci budoucím uživatelům, kteří uvažují o jejich nasazení.

Klíčová slova: E-learning, on-line vzdělávání, on-line vzdělávací aktivity, on-line výuková prostředí.

Vloženo: 3. květen 2022; Revidováno: 3. květen 2022; Přijato: 5. prosinec 2022; Zveřejněno online: 13. prosinec 2022; Zveřejněno: 31. leden 2023  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Milan, K., & NĚMEC, D. (2022). POPIS A POROVNÁNÍ VYBRANÝCH PLATFOREM PRO REALIZACI ON-LINE VZDĚLÁVACÍCH AKTIVIT. Trends in education15(1), 5-12. doi: 10.5507/tvv.2022.008
Stáhnout citaci
PDF bude odemčeno 31.1.2023

Reference

  1. BAREŠOVÁ, A. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: Vox, 2011, 197 s. ISBN 978-808-7480-007.
  2. BEDNAŘÍKOVÁ, I. Tutor a jeho role v distančním vzdělávání a v e-learningu. UP Olomouc: Olomouc, 2013. ISBN 978-80-244-3795-8
  3. ČERNÝ, M. Digitální kompetence v transdisciplinárním nahlédnutí: mezi filosofií, sociologií, pedagogikou a informační vědou. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978- 80-210-9330-0.
  4. EGER, L. E-learning a jeho aplikace: s orientací na vzdělávání a profesní vzdělávání Millennials. Západočeská univerzita v Plzni, 2020. 288 s. ISBN 978-80-261-0952-5
  5. FERRARI, A. Digital Competence in Pracite: An Analysis of Frameworks. Luxembourg: Publication Office of the European Uninon, 2012. ISBN 978-92-79- 25093-4.
  6. FRIEDMANN, Z. Didaktika technické výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001. 92 s. ISBN 80-210-2641-3.
  7. KLEMENT, M., CHRÁSKA, M., DOSTÁL, J., MAREŠOVÁ, H. E-learning: elektronické studijní opory a jejich hodnocení. 1. vyd., Olomouc: Agentura GEVAK, 2012, 341 s. ISBN 978-80-86768-38-0.
  8. KLEMENT, M., DOSTÁL, J. E-learning a možnosti jeho aplikace prostřednictvím aktivizace studujících. 1. vyd., Olomouc: vydavatelství UP, 2018. 63 s. ISBN 978-80-244-5354-5. Přejít k původnímu zdroji...
  9. NOBILISOVÁ, Z. Zpráva z konference IKI 2010: Informace, konkurenceschopnost, inovace. In: Inflow: information journal [online]. 2010, roč. 3, č. 3. ISSN 1802-9736. Dostupné z: http://www.inflow.cz/zprava-z-konference-iki-2010-informace-konkurenceschopnost-inovace.
  10. ZOUNEK, J. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: MU, 2009. ISBN 978-80- 210-5123-2.
  11. ZOUNEK, J. SUDICKÝ, P. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-903-6.