Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1
TVV 2012, 5(1):106-108
METODY ZOBRAZOVÁNÍ PRO TECHNICKOU PRAXI
- Katedra matematiky, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR
V článku se zaměřujeme na rozvíjení prostorové představivosti u žáků a studentů. Vytváření prostorové představivosti je ovlivňováno modelováním geometrických těles a modelováním objektů reálného života. Objekty můžeme modelovat (tvořit, vyrábět) pomocí různých materiálů (např. dřevo a papír). Geometrické modely i reálné objekty můžeme také modelovat pomocí grafických programů. Při grafickém modelování využíváme názorné zobrazovací metody, které jsou vhodné pro školní praxi.
Klíčová slova: prostorová představivost, model, zobrazovací metody.
Zveřejněno: 1. červenec 2012 Zobrazit citaci
Reference
- GARDNER, H. Dimenze myšlení - teorie rozmanitých inteligencí. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-279-3.
- KŘIVÝ, I., KINDLER, E. Simulace a modelování. Ostrava: Ostravská univerzita, 2001. ISBN 80-7042-809-0.
- PERNÝ, J. Tvořivostí k rozvoji prostorové představivosti. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2004. ISBN 80-7083-802-7.
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (online) Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. Dostupné z: http://vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf.
- MOLNÁR, J. Rozvíjení prostorové představivosti (nejen) ve stereometrii. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. ISBN 978-80-244-2254-1.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.