Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1

TVV 2012, 5(1):113-117

UPLATŇOVÁNÍ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ PRIMÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V PRVOUCE A PŘÍRODOVĚDĚ

HRDLIČKOVÁ Vlasta
Katedra primární pedagogiky, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR

Na počátku 21. století prochází česká společnost velmi hlubokými proměnami, na něž adekvátně reaguje i vzdělávací systém. Nutnost změn a snahy o modernizaci českého školství se odráží v Národním programu rozvoje vzdělávání České republiky, ale i v dalších školských dokumentech (Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, atd.). Všechny dokumenty usilují o modernizaci českého školství, aby odpovídalo potřebám dneška a současně bylo srovnatelné s vyspělými státy světa. Jednou z nejdůležitějších kategorií jsou klíčové kompetence, které lze chápat jako souhrn vědomostí, dovedností, postojů a hodnot, a které jsou nevyhnutelné pro osobní rozvoj každého jedince a pro uplatnění v životě. Přírodovědné předměty primárního vzdělávání, především prvouka a přírodověda, nabízí v plné míře možnosti naplnění klíčových kompetencí v podmínkách probíhající školské reformy.

Klíčová slova: reforma vzdělávání, primární vzdělávání, klíčové kompetence, prvouka, přírodověda.

Zveřejněno: 1. červenec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
HRDLIČKOVÁ, V. (2012). UPLATŇOVÁNÍ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ PRIMÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V PRVOUCE A PŘÍRODOVĚDĚ. Trends in education5(1), 113-117
Stáhnout citaci

Reference

  1. BELZ, H., SIEGRID, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Východiska, metody, cvičení a hry. 1. vydání. Praha: Portál, 2001, 375 s. ISBN 80-7178-479-6.
  2. HLAVÁČKOVÁ, V. Rozvoj klíčových kompetencí v prvouce a přírodovědě-Diplomová práce. Olomouc: 2012, s. 111.
  3. JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Nakladatelství Taurus, 2001, 98 s. ISBN 80-211-0372-8.
  4. KAŠOVÁ, J. a kol. Škole trochu jinak - projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž: IUVENTA, 1995, 81 s.
  5. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice-Bílá kniha. Praha: Nakladatelství Taurus, 2001, 98 s. ISBN 80-211-0372-8.
  6. RAŠKOVÁ, M. Elementární učení o přírodě a společnosti od minulosti k současnosti. 1. vyd. Olomouc: Vydavatelství UP, 2006, 69 s. ISBN 80-244-1381-7.
  7. ŠVEC, V. Klíčové kompetence ve vyučování a výcviku. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1998, 178 s. ISBN 80-210-1937-9.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.