Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1

TVV 2012, 5(1):147-150

ŽÁKŮV OBRAZ TECHNIKY A ZÁKLADNÍ POZNÁNÍ DĚJIN TECHNIKY

KROPÁČ Jiří1, HAVELKA Martin2, SERAFÍN Čestmír2
2 Katedra technické a informační výchovy, Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR
1 Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR

K úkolům učitele technických předmětů patří vytvářet žákův objektivní obraz techniky, podporovaný vyváženými argumenty pro i proti technickým řešením. Stať je zaměřena na význam poznání dějin techniky pro vytváření žákova obrazu techniky, který je součástí jeho obrazu světa. Konstatovány jsou nedostatky ve vědomostech budoucích učitelů technických předmětů v dějinách techniky.

Klíčová slova: technická výchova, obraz světa, obraz techniky, dějiny techniky.

Zveřejněno: 1. červenec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KROPÁČ, J., HAVELKA, M., & SERAFÍN, Č. (2012). ŽÁKŮV OBRAZ TECHNIKY A ZÁKLADNÍ POZNÁNÍ DĚJIN TECHNIKY. Trends in education5(1), 147-150
Stáhnout citaci

Reference

  1. FRANUS, E. The Dual Nature of Technical Thinking. In Technology as a challenge for school curricula. The Stockholm Library of Curriculum Studies. Stockholm: Institut of Education Press, 2003, s. 141-144. ISSN 1403-4972. ISBN 91-7656-543-2.
  2. FENCLOVÁ, J. Úvod do teorie a metodologie didaktiky fyziky. Praha: Stát. pedag. nakl., 1982. ISBN nemá.
  3. WOLFFGRAMM, H. Zur Weltbildfunktion allgemeiner technischer Bildung (Ein Beitrag zur multifunktionalen Techniksicht). Technica Didactica, 1999, Jahrgang 3, Band 1, S. 324. ISSN 0949-8109.
  4. SOTÁK, V. Význam dejín techniky v technickej výchove. In MEDACTA 99. Zborník 2b. Nitra: SLOVDIDAC, 1999, s. 114 - 118. ISBN 80-967746-4-6.
  5. DLUHOŠ, J. a VALA, M. Vybrané kapitoly z dějin techniky. Ostrava: Ostravská univerzita, 1996. ISBN 80-7042-112-6.
  6. Bildungsstandards im Fach Technik für den mittleren Schulabschluss. Düsseldorf: VDI Verein Deutscher Ingenieure e. V., 2004. ISBN nemá.
  7. PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.
  8. RAAB, M. Materiály a člověk. Praha: Encyklopedický dům, 1999. ISBN 80-86044-13-0.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.