Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1

TVV 2012, 5(1):220-224

HODNOTENIE KVALITY STREDNÝCH ODBORNÝCH ŠKÔL V SLOVENSKEJ REPUBLIKE

NOVOTA Marian, ZÁŇ Michal, TKÁČ Lukáš, KADNÁR Jozef, KLIEROVÁ Martina, ZÁHORCOVÁ Erika, RIDZOŇOVÁ Zuzana, ŠTEFKOVÁ Petra, PODAŘIL Martin, ŠTÚR Milan, PETNUCHOVÁ Jana, HORŇÁKOVÁ Veronika

V príspevku sa venujeme hodnoteniu kvality stredných škôl v Slovenskej republike. V Slovenskej republike neexistuje rebríček hodnotenia kvality stredných škôl a uskutočňuje sa len porovnávanie kvality vysokoškolského štúdia. Hodnotenie kvality stredných škôl a ich absolventov je aktuálnou témou, no systém hodnotenia nie je doteraz dostatočne vyriešený. Nevyhnutným krokom je vytvoriť funkčný systém hodnotenia odborného školstva v SR.

Klíčová slova: indikátor, hodnotenie, kvalita.

Zveřejněno: 1. červenec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
NOVOTA, M., Michal, Z., Lukáš, T., KADNÁR, J., KLIEROVÁ, M., ZÁHORCOVÁ, E., ... HORŇÁKOVÁ, V. (2012). HODNOTENIE KVALITY STREDNÝCH ODBORNÝCH ŠKÔL V SLOVENSKEJ REPUBLIKE. Trends in education5(1), 220-224
Stáhnout citaci

Reference

  1. CHRÁSKA, M. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc: PdF UP, 1988.
  2. BRÄGGER, G.; POSSE, N. (2007): Instrumente für die Qualitätsentwicklung und Evaluation in Schulen IQES. Wie Schulen durch eine integrierte Gesundheits- und Qualitätsförderung besser werden können. Band 1: Schritte zur guten Schule. Netzwerk Bildung und Gesundheit OPUS NRW, bildung + gesundheit Netzwerk Schweiz, Schule & Gesundheit Hessen (Hrsg.), ISBN 978-3- 03905-348-3, h.e.p. Verlag AG, Bern.
  3. Česká republika. Organizace vzdělávací soustavy České republiky. Evropská komisie: 2010. Dostupné na internete: [2. 5. 2011] [Online 2009/2010] <http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/eurybase_full_reports/CZ_CS.pdf>.
  4. KOLÁŘ, ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků. Grada Publishing: 2005. ISBN 80-247-0885-X
  5. MALČÍK, HUDEC. Vlastní hodnocení školy. Společnost pro kvalitu školy: 2010.
  6. PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučování - Jak pracovat s kurikulem. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7367-054-2.
  7. HUNTER, E. Džungle před tabulí. Praha: Omnia, 1979. ISBN 73/605-22-8.5
  8. GARY, D. F. JONAS, F. S. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807367-471-7
  9. SKÁLA, R. Kvalita výuky na středních školách před a po školské reformě očima pedagogů. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.