Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1
TVV 2012, 5(1):220-224
HODNOTENIE KVALITY STREDNÝCH ODBORNÝCH ŠKÔL V SLOVENSKEJ REPUBLIKE
V príspevku sa venujeme hodnoteniu kvality stredných škôl v Slovenskej republike. V Slovenskej republike neexistuje rebríček hodnotenia kvality stredných škôl a uskutočňuje sa len porovnávanie kvality vysokoškolského štúdia. Hodnotenie kvality stredných škôl a ich absolventov je aktuálnou témou, no systém hodnotenia nie je doteraz dostatočne vyriešený. Nevyhnutným krokom je vytvoriť funkčný systém hodnotenia odborného školstva v SR.
Klíčová slova: indikátor, hodnotenie, kvalita.
Zveřejněno: 1. červenec 2012 Zobrazit citaci
Reference
- CHRÁSKA, M. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc: PdF UP, 1988.
- BRÄGGER, G.; POSSE, N. (2007): Instrumente für die Qualitätsentwicklung und Evaluation in Schulen IQES. Wie Schulen durch eine integrierte Gesundheits- und Qualitätsförderung besser werden können. Band 1: Schritte zur guten Schule. Netzwerk Bildung und Gesundheit OPUS NRW, bildung + gesundheit Netzwerk Schweiz, Schule & Gesundheit Hessen (Hrsg.), ISBN 978-3- 03905-348-3, h.e.p. Verlag AG, Bern.
- Česká republika. Organizace vzdělávací soustavy České republiky. Evropská komisie: 2010. Dostupné na internete: [2. 5. 2011] [Online 2009/2010] <http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/eurybase_full_reports/CZ_CS.pdf>.
- KOLÁŘ, ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků. Grada Publishing: 2005. ISBN 80-247-0885-X
- MALČÍK, HUDEC. Vlastní hodnocení školy. Společnost pro kvalitu školy: 2010.
- PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučování - Jak pracovat s kurikulem. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7367-054-2.
- HUNTER, E. Džungle před tabulí. Praha: Omnia, 1979. ISBN 73/605-22-8.5
- GARY, D. F. JONAS, F. S. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807367-471-7
- SKÁLA, R. Kvalita výuky na středních školách před a po školské reformě očima pedagogů. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.