Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1
TVV 2012, 5(1):304-307
PRIESTOROVÁ PREDSTAVIVOSŤ VO VZDELÁVANÍ NA ZÁKLADNEJ ŠKOLE
- Katedra techniky a informačných technológií, Pedagogická fakulta UKF v Nitre, Dražovskácesta 4, 949 01 Nitra, SR
V období implementácie informačných a komunikačných technológií do vzdelávania na všetkých typoch škôl je pravdepodobné, že žiaci sa vo vzdelávaní oboznamujú s prácou v rôznych grafických programoch. Pri tvorbe grafických zobrazení je potrebné, aby žiaci mali dostatočne rozvinutú priestorovú predstavivosť a boli schopní v predstavách pracovať s objektmi a dotvárať nové objekty.
Klíčová slova: priestorová predstavivosť, technické vzdelávanie, vnímanie priestoru.
Zveřejněno: 1. červenec 2012 Zobrazit citaci
Reference
- KLINDOVÁ, Ľ. - RYBÁROVÁ, E. 1974. Vývinová psychológia. Bratislava: SPN, 1974. 139 s.
- MOLNÁR, J. 2009. Rozvíjení prostorové představivosti (nejen) v stereometrii. Olomouc: PF UP, 2009
- POPPEROVÁ, M. 1964. Riadenie procesu vývinu predstáv u žiakov 5. ročníka. In: Problémy psychológie dieťaťa a mládeže. Bratislava: SPN, 1964. 124 s.
- TOMKOVÁ, V. 2008. Rozvíjanie priestorovej predstavivosti v školskej praxi. In: Zborník Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania. Banská Bystrica: FPV UMB, 2008. ISBN 978-80-8083-721-1.
- TOMKOVÁ, V. Rozvíjanie technickej predstavivosti a technickej tvorivosti v technickom vzdelávaní. In: Zborník Education and Technics. Nitra: PF UK, 2009. s. 297 - 304. ISBN978-80-8094-520-6.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.