Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1

TVV 2012, 5(1):312-315

ČÍSLO - JEHO PODOBY, POSTAVENIE A ÚLOHY V STAROGRÉCKEJ MATEMATIKE

TRUBENOVÁ Jaroslava
Katedra aplikovanej informatiky,, Fakulta prírodných vied UCM, Nám. J. Herdu 2, 917 01 Trnava, SR

Príspevok sa venuje jednému z najvýznamnejších a najbohatších období v histórii vývoja matematiky a to obdobiu rozkvetu starogréckej matematiky a ponúka pohľad na rozmanitosť chápania pojmu čísla v tomto období.

Klíčová slova: história matematiky, pythagorejská škola, figurálne čísla, dokonalé čísla, spriatelené čísla.

Zveřejněno: 1. červenec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
TRUBENOVÁ, J. (2012). ČÍSLO - JEHO PODOBY, POSTAVENIE A ÚLOHY V STAROGRÉCKEJ MATEMATIKE. Trends in education5(1), 312-315
Stáhnout citaci

Reference

  1. ŠEDIVÝ, O., FULIER, J. Úlohy a humanizácia vyučovania matematiky. Nitra, 2004, Prírodovedec č. 135, ISBN 80-8050-770-7.
  2. BEČVÁŘ, J., FUCHS, E., Historie matematiky I. Brno, 1994.
  3. BEČVÁŘ, J., FUCHS, E., Historie matematiky I I. Praha, Prometheus, 1997, ISBN 807196-046-2.
  4. BEČVÁŘ, J., FUCHS, E., Matematika v proměnách věku I. Praha, Prometheus, 1998, ISBN 80-7196-107-8.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.